Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zegt een man dat hij vrienden wil blijven na een date maar dat hij een relatie niet ziet zitten ivm dat hij nog in een scheiding zit.?

Dit is mijn vraag omdat hij vervolgens lauw reageert en ik er geen hoogte meer van krijg. Zeg dan gewoon van joh ik zie het even helemaal niet zitten ipv ik wil graag in 1e instantie een vriendschappelijke relatie opbouwen.
Waarom kan hij dan niet zeggen van voorlopig geen contact en misschien treffen we elkaar wel in de toekomst of zoiets.. zucht

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Omdat hij zich dan moet tonen qua gevoelens en daar zijn de meeste heren niet zo goed in ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we opgevoedt zijn met het idee dat je mensen niet moet kwetsen. Dus denken we: ik ben nu aardig en zeg niet dat ik die persoon absoluut niets vindt. Helaas is het zo dat langer leiden pijnlijker is dan snel en definitief.

Sterkte daar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om vrienden te kunnen 'blijven', moet je dus al vrienden 'zijn'.
Toch?
Na één date ben je van alles, maar geen vrienden.

Zoals ik het om me heen al héél vaak heb gezien met mannen die aan het scheiden zijn, is, dat ze zo snel mogelijk aan het daten slaan. Niets dingen verwerken, niets alles rustig op een rijtje zetten en een plaatsje geven...
Nee - gáán, en voor zichzelf bewijzen, dat ze nog wild-woest-aantrekkelijk zijn.

Ze wíllen helemaal geen relatie.
Ze willen een pleister op hun gekwetste ego.
Liefs een mooie, iets te jonge, die vooral niet zeurt, niets verwacht, maar die ademloos aan zijn goddelijke lippen hangt, en liefst nog een aardig bedfeestje bouwt ook, en glimlachend zijn wassen draait en gestreken weer bij hem inlevert....

Als je dat spelletje mee wilt spelen : have fun...
Zo niet : stuur hem terug naar de zandbak.
Kan hij zand/luchtkastelen gaan bouwen met alle andere meisjes, en mooie praatjes ophangen over 'vriendschap', en dat hij nog té in de war is door zijn scheiding om aan een vaste relatie te gaan werken.
Liters water bij de wijn is al moeilijk drinkbaar bínnen een relatie. Maar zoals het er nu voor staat, zou ik mijn wijntje lekker puur genieten in m'n eentje op mijn eigen balkon.

Een man in je leven moet een toevoeging zijn, géén stress-factor.

Dus : zucht nog maar een keertje, en schenk jezelf een lekker glaasje wijn in. Proost, meid : op het leven !!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het een sukkel van een man is. In een scheiding zitten en dan wel daten is sowieso fout. Eerst scheiden en dan verder leven. En voor jou; niks beginnen met getrouwde mannen, knietjes tegen elkaar houden en lekker doorleven. Rugzakjes kan je kopen; je moet ze niet opzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding