Ik ben nu 20 en 6 maanden zwanger, maar de vader wil nu al dreigen met 'het kind afpakken', wat kan ik nu doen?
Ik ben nu 20 en 6 maanden zwanger van mijn mannelijk wondertje,
het kind is van mijn ex die buiten de relatie om is verwekt. Ik en mijn ex hebben het zelfs nog samen geprobeerd maar dat gaat echt niet werken. Nu hou ik afstand van hem omdat ik me graag op mijn zwangerschap wil focussen en hij verbaal en lichamelijk nogal kwetsend en hard kan zijn. Aangezien ik zelf een instabiele achtergrond heb met zelfs een tijdje een gesloten inrichting aangezien ik psychisch niet lekker zat, is dat voor mij een minpunt en voor hem een voordeel. Want helaas maar ja, hij is aan het dreigen om het kind af te nemen want hij is overtuigd dat hij dat ook kan doen.
Gelukkig ben ik al een lange tijd 'stabiel' en heel erg gefocust op mijn kindje. Ik heb het vanaf dag 1 zonder hem moeten doen en dat gaat in de toekomst ook zo zijn.
De vader zelf heeft ook een aggressief verleden en een strafblad en stond vorige week nog strak op de stoep. Verder heeft hij mij meerdere keren lichamelijk mishandeld (gelukkig niet in de zwangerschap) en is alles behalve een lieverdje,
ik wilde dat dit niet nodig was maar aangezien de dreigementen moet ik actie ondernemen. En ik verwacht nu al,
dus MIJN vraag is:
Wat kan ik het beste doen? alvast een afvocaat aanspreken en mijn verhaal voorleggem? zitten daar kosten aan verbonden?
Wat heeft hij voor rechten als ik hem niet als vader erken?
Wat is de kans dat het argument van 'mijn verleden (depressiviteit)' invloed heeft in een rechtzaak?
Laat bij de politie registreren dat hij u bedreigt ( verbaal en fysiek ), doe dat elke keer wanneer dat gebeurt.
Zoek mensen die kunnen helpen, overweeg naar een andere stad te verhuizen, laat u niet doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.