Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwerk je een affaire met een getrouwde man?

Ik heb een affaire gehad met een getrouwde man. Ik ben er niet trots op, maar het is gebeurd. Hij was mijn baas. Het is uitgekomen en heb zelf mijn ontslag genomen. Sindsdien heeft hij er ook een punt achter gezet. Ik zag hem heel graag en kan het maar niet verwerken dat het gedaan is. Daar komt nog eens bij dat ik ook moet verwerken dat ik mijn werk kwijt ben. Hoe kan ik dit een plaats geven? Ik ga al maanden naar een psycholoog maar ik blijf aan gans die situatie denken. Had ik niks gezegd tegen een collega was het niet uitgekomen denk ik dan altijd. Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je zult je lange tijd 'shit' voelen.
Hoe beroerd jij je ook voelt : Life goes on! en je zult nieuw werk moeten vinden. Stort je daarop en probeer daarnaast een vrij strak ritme aan te houden, zeker nu de vaste tijden van een baan ineens verdwenen zijn.

Op dagen dat je je minder voelt: toch opstaan, hoewel dat warme bed lonkt en je nog graag een paar uur zou blijven liggen. Douchen, ontbijten en vervolgens aan de slag. Heb je daar moeite mee: ga naar buiten. Pak bij voorkeur de fiets en ga op 'banen-jacht'. Je kunt ook thuis Googlen, maar beter is naar buiten, omdat je dan ook aan je probleem kunt werken.

Buiten kun je naast frisse lucht inademen ook bewegen, zoals op de fiets of gewoon wandelen, sprintjes trekken en weer langzaam. Dit is goed voor je.
Wat je daarnaast kunt doen, is naar een sportschool en daar in een paar uur een schema afwerken, maar naar buiten gaan heeft de voorkeur!

Let er trouwens wel op dat je goed eet. Hierdoor voel je je ook beter, zou je alleen snack rommel eten, zal je je nog beroerde voelen na verloop van tijd.

Hoe deze relatie te verwerken?
Door verder te gaan, door niet in te zakken in verdriet, in verlangen, in herinneringen.

Door vast te houden aan zekerheden...
aan vrienden, zoek ze op, zorg ervoor dat je af en toe ook een leuk uitje hebt met een goede vriendin bijvoorbeeld en hoed je ervoor dat je langzaam steeds minder doet en je gaat gedragen als een kluizenaar, dat je niet alleen naar buiten gaat voor die afspraak met de psycholoog!

Tip: doe je boodschappen niet in een keer elke week, nee, spreidt ze, zodat je minstens 3 keer per week naar buiten MOET! de frisse lucht in...

Nog een tip: zoek een club, iets waar je een hobby kunt beoefenen, iets wat je leuk vindt en waar je door afgeleid wordt. Daar kom je ook weer nieuwe mensen tegen, zodat je netwerk uitbreidt.

Wat je nog zei:

"Ik ga al maanden naar een psycholoog maar ik blijf aan gans die situatie denken. Had ik niks gezegd tegen een collega was het niet uitgekomen denk ik dan altijd."

Ooit komt zoiets uit, altijd... zo niet door iets wat jij zei, dan door dat iemand je gezien heeft met je Baas bijvoorbeeld.

En dan is er iets wat je hier misschien geleerd hebt: een geheim is iets wat je niet doorverteld .. aan niemand.

Sterkte ermee, houd je goed en dóe iets!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat jodokus52 inderdaad al zegt, je moet jezelf dwingen om verder te gaan, je focussen op jezelf en genieten van de kleine dingen in het leven.

Wat wel altijd zo is bij het verbreken van een relatie, is dat je net zoals bij rouwen om een overledene, je verschillende stadia hebt van het verwerken;

1. Ontkenning
2. Pijn
3. Acceptatie

Wat vooral belangrijk is, is dat je de "pijnfase" ook echt doorstaat. Ik weet niet of je dit al hebt gedaan, maar het is belangrijk dat je ook echt een tijdje je verdriet naar buiten laat komen. Huil even flink, schreeuw, wordt boos, wat je ook voelt, het moet er uit. Je mag jezelf best zielig vinden en er even in verdrinken. Het is niet voor niets dat we dit altijd in films zien en in boeken e.d. (zielige films kijken, veel ijs eten etc. dit zijn maar voorbeelden). Als je dit overslaat dan blijft het altijd onder de oppervlakte zitten.

Na een tijdje zul je minder pijn voelen omdat het langzaam wegebt. Dan ga je het accepteren. Je moet er ook echt zelf op letten hoe je je voelt, en dat je weer gaat leven, afleiding zoeken en volledig op jezelf focussen en (weer) van jezelf gaat proberen te houden.

Ik ben van mening dat een persoon die ooit heel veel voor je betekende, altijd een klein plekje in je hart zal hebben. De pijn slijt echter, en dit heeft gewoon tijd nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing