wat kun je doen, als gediscrmineerd word op je autisme mcdd?
Pesten door mijn zus ze zegt en doet o.a. 1 afspraken iedere keer veranderen, en mij daarvan de schuld geven.
2 zeggen ik doe later nooit meer iets voor je.
3 ik zit tegen de hele familie toneel te spelen, door hun de indruk te wekken dat ik alles voor je doet, maar dat het niet zo is.
4 veel onrust te stoken via mij en mijn vader en moeder, door tegen mij zegt ze, als jij geen autisme heb dan kan ik kinderen nemen, anders krijg ik zo kind als jij.
5 tegen mijn ouders zegt jullie hadden beter geen kinderen kunnen nemen.
Mijn moeder die heeft mij zus in de macht, mijn vader geeft steeds aan tegen mijn moeder dat ik bang ben voor mij toekomst, ik zou graag iemand omdat ik niet op mijn zelf kan wonen, iemand buiten de hulpverlening willen hebben als ik met mensen in de problemen zit, zodat ik meer een op een momenten voor mijn rust heb.
Verder als ik aan de toekomst denkt als deze situatie zich nog steeds blijf voorduren, weet ik niet of ik het leven kan volhouden, ik voel mij wanhopig om steeds weer het zelfde ervaringen bij hulpverleners uit te leggen, die de verantwoording bij mij legt, terwijl dat ik waar ik moeite mee heb.
De VS heeft moeite om zijn eigen aandeel in de verhouding met zijn zus te bekijken. De hulpverlener wijst hem hierop. De vraagsteller vind dit moeilijk. Toch ligt de oplossing bij zijn eigen houding die wat meer onafhankelijk van de mening van de zus kan worden. @Maas82: Ik snap dat je het vervelend vind wat je zus zegt. Maar je hoeft haar uitspraken niet serieus te nemen.
- dat ze later niks voor je wil doen, hoef je je niet aan te trekken.
- dat ze tegen de familie over je klaagt, is kinderachtig.
- Dat ze geen kinderen wil omdat jij autistisch bent, is natuurlijk een belachelijke uitspraak.
Je trekt het je teveel aan. Probeer te bedenken dat je haar niet serieus hoeft te nemen.
De vraagsteller zegt :" tegen mij zegt ze, als jij geen autisme heb dan kan ik kinderen nemen, anders krijg ik zo kind als jij".
Daarmee kwetst ze de vraagsteller. Hij is zelf niet verantwoordelijk voor zijn autisme.
Daarom is het belachelijk om deze opmerking naar hem te maken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.