Wat betekent dit schudden en beven dat ik nu al 10 weken ondervind sinds mijn vriendin het uitgemaakt heeft?
Het is vandaag 10 weken geleden dat mijn vriendin het heeft uitgemaakt met mij. Ik was daardoor in een diepe shock en sindsdien schud en beef gedurende vele periodes van de dag. Ik heb dit soort gevoelens nooit eerder ervaren. Ik had ook nooit eerder ervaren dat ik iemand ten huwelijk wilde vragen, ik dacht niet dat ik dat ooit zou voelen voor iemand. Maar voor haar had ik die gevoelens en ik had haar dan ook gevraagd. Zij heeft echter beslist dat ze niet meer verder met me wilde en heeft de relatie toen verbroken. Is het enigszins normaal dat ik nog steeds schud en beef, en hoe lang kan dit duren? En is het schadelijk voor mijn gezondheid op lange termijn? Ik heb eigenlijk niet het gevoel dat dit gaat overgaan.
Ik wil me ver houden van medicatie om deze symptomen te onderdrukken. Ik had gehoopt dat ze na verloop van tijd zouden verminderen maar dat blijkt vooralsnog niet het geval.
Ik kan met veel mensen praten over mijn gevoelens.
Alvast bedankt voor uw bedenkingen, raadgevingen, adviezen, steunbetuigingen...
Zeker voor kortere periodes kan het slikken van bijvoorbeeld benzodiazepine doorgaans weinig kwaad en een goed hulpmiddel zijn. Wellicht een idee om je scepsis even opzij te zetten wanneer het gebruik van dergelijke middelen aan de orde komt.
Eet en slaap je wel goed?
Na 10 weken ook nog...?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.