Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent dit schudden en beven dat ik nu al 10 weken ondervind sinds mijn vriendin het uitgemaakt heeft?

Het is vandaag 10 weken geleden dat mijn vriendin het heeft uitgemaakt met mij. Ik was daardoor in een diepe shock en sindsdien schud en beef gedurende vele periodes van de dag. Ik heb dit soort gevoelens nooit eerder ervaren. Ik had ook nooit eerder ervaren dat ik iemand ten huwelijk wilde vragen, ik dacht niet dat ik dat ooit zou voelen voor iemand. Maar voor haar had ik die gevoelens en ik had haar dan ook gevraagd. Zij heeft echter beslist dat ze niet meer verder met me wilde en heeft de relatie toen verbroken. Is het enigszins normaal dat ik nog steeds schud en beef, en hoe lang kan dit duren? En is het schadelijk voor mijn gezondheid op lange termijn? Ik heb eigenlijk niet het gevoel dat dit gaat overgaan.
Ik wil me ver houden van medicatie om deze symptomen te onderdrukken. Ik had gehoopt dat ze na verloop van tijd zouden verminderen maar dat blijkt vooralsnog niet het geval.
Ik kan met veel mensen praten over mijn gevoelens.
Alvast bedankt voor uw bedenkingen, raadgevingen, adviezen, steunbetuigingen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Wat afschuwelijk voor je dat je dit moet meemaken. De schok moet wel zo heftig zijn geweest, dat je deze reactie van je lichaam krijgt. Feitelijk is dit een natuurlijke reactie, ook al is deze wel heel heftig bij jou. Helaas kan ik je zeggen, dat ik dit ook een keer ervaren heb. Het menselijk lichaam is kan enorm reageren op angst. Vechten, vluchten of bevriezen. Bij de eerste 2 kan het lichaam zijn energie kwijt. Bij de laatste keert de energie zich tegen het lichaam omdat het niet weg kan. Bij dieren werkt dit ook zo. zie deze link: http://eft4ptss.nl/attachments/File/De_vecht-_vlucht-_of_verstarreactie2.pdf In mijn ervaring is de enige remedie zonder pillen om je energie kwijt te raken. Veel gewegen, en dan bewust je verhaal over je vriendin er in stoppen. Dus haal de negatieve energie uit jezelf en reageer het af op bijvoorbeeld houthakken ofzo. Het klinkt stom, dat weet ik, maar jezelf imploderen is nog stommer. Het is afschuwelijk wat je hebt meegemaakt. Ik wens je veel sterkte, maar vooral veel kracht en wijsheid toe.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry typefout: veel gewegen moet zijn : veel bewegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst en vooral vind ik het verschrikkelijk dat je dit moet doormaken.. Ik wens je hierin echt heel veel sterkte. Het is een ontzettend moeilijke periode voor jou nu. Je kan het best wel zien als iets traumatisch. Het verdriet en alle andere emoties errond vragen heel veel van jou.
Het is een heel stressvolle situatie en zoals velen weten kan stress heel wat met jou lichaam doen. Je kan je er letterlijk ziek door voelen.Lichamelijk is er niets aan de hand. Je hebt wel fysieke symptomen, maar dat komt voor uit jou psyche. Ook kan je door hyperventilatie jou zo voelen. Je vind er heel wat informatie over op internet. Je hoeft je hier helemaal geen zorgen over te maken. Wanneer langzaamaan de rust terug keert in jou hoofdje, zullen ook de symptomen langzaamaan afnemen. Luister naar je lichaam en verwerk dit op jou tempo. Wat mij ook helpt in zeer stressvolle periodes zijn relaxatievideo's (die kan je vinden op youtube) of rustgevende muziek.
Sterkte! X
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing