hoe vertel je je ouders dat je een ouder lief hebt?
Ik ben een meisje van 14 en ik ben nu ongeveer een maand samen met een jongen van 18. Mijn papa is hiervan op de hoogte, maar mijn mama durf ik dit niet te zeggen. Mijn mama reageerd op alles direct heel overdreven en overbezorgd. Ik zou wel graag meer afspreken en ik lieg niet graag tegen mijn ouders. Heeft er iemand mischien goede raad over hoe ik dit moet aanpakken? Alvast bedankt x
Maar goed dat was je vraag niet, je kunt je moeder nadat alle vragen zijn gesteld en beantwoord, voorstellen om over een aantal weken je vriend aan haar en je vader voor te stellen, mogelijk maakt dat het dan voor haar makkelijker deze verkering te accepteren. Verwacht dan geen vrolijke moeder op de bank, ze zal nerveus zijn, niet weten wat ze hiermee aan moet. Zorg dat je naast je vriendje blijft zitten en niet op je vriendje (hou de intimiteiten zoals kussen nog even buiten je ouders). Bereid je samen met je vriend voor op dit gesprek en laat het de eerste keer niet te lang duren, maar lang genoeg om je ouders te laten weten met wie je omgaat.
Als jij 20 was geweest en je vriend 30 zou dit makkelijker zijn voor je ouders.
http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?779
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.