Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vallen mensen niet snel op gezinsleden?

Voor de duidelijkheid: ik val niet op gezinsleden maar waarom komt dit niet veel vaker voor? Als je bijvoorbeeld een hele mooie zus hebt waarmee je het goed kan vinden. Is het iets psychisch? Of is het een taboe en hoor je het daardoor gewoon minder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
945
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien komt het veel vaker voor dan je denkt en rust er een zwaar taboe op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik weet het echt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we de antwoorden afwachten...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik meen dat het ook iets met geur te maken heeft, dus dat het een natuurlijk instinct is om je gezinsleden niet aantrekkelijk te vinden.. Maar ja, de mens doet wel meer dingen die tegen het instinct ingaan.. Overigens kan je in Nederland trouwen als je neef en nicht bent.. Ook zijn gevallen bekend van broer en zus, die elkaar pas ontmoetten als ze al volwassen zijn, en een liefdesrelatie aangaan..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.nrc.nl/binnenland/article2363504.ece/Verbod_op_huwelijk_tussen_neef_en_nicht

Andere antwoorden (5)

omdat je met je zus/broer bent opgegroeit en je een hele andere band hebt opgebouwd met elkaar.
en het ook is wel een taboe om verliefd te zijn op je zus/broer.
dus als het wel voorkomt dat iemand verliefd is op zo iemand die zal dat niet zo snel vertellen
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Dat komt inderdaad omdat het een groot taboe is!

Toen ik nog een hele kleine kwebbel was, was ik verliefd op mijn vader en wilde met hem trouwen..en met niemand anders;-)

gelukkig is dat snel overgegaan;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve het taboek: Zou dat niet te maken hebben met het feit dat verliefd worden voor een groot deel te maken heeft met wat je allemaal NIET van iemand weet?

Van je mede-gezinsleden weet je veel te veel om echt romantisch verliefd op ze te kunnen worden. Alle kleine rottigheidjes ken je al, dus weinig kans dat er iets romantisch opbloeit.

Het lijkt mij moeilijk om verliefd te worden op iemand waarvan je weet hoe hij z'n puistjes uitknijpt voor de spiegel, waarvan je de haren telkens uit de wasbak moet spoelen, wiens vieze onderbroeken je voor het bad gevonden hebt, die je gepest heeft, die altijd voorgetrokken wordt door je moeder enzovoorts...

Toegevoegd na 22 seconden:
Taboek = taboe natuurlijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onbewust zenden mensen doorlopend geurberichten uit. Met name op de lichaamsplekken waar het warm en vochtig is, vliegen de geurmoleculen in het rond. Als nu deze vreemde lichaamsgeur niéts gemeen heeft met de eigen lichaamsgeur (die u trouwens zelf niet waarneemt), kan dat het uitgangspunt zijn voor een nieuwe relatie. Professor Hatt heeft daarvoor een simpele biologische uitleg: “Men ruikt elkaars genen, en hoe meer die verschillen van de eigen genen, des te beter ruikt het voor jezelf. De natuur verhindert zo dat je verliefd wordt op gezinsleden, een ingebouwde bescherming tegen inteelt".
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zijn wij toch goed!
Je valt toch wel op je zus als zus, denk ik? Elk kind weet dat je niet op je zus moet vallen. Het lijdt tot een boel ellende en je bent je zus kwijt. Er zijn nergens voorbeelden van en niemand doe je het idee aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding