Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja, dan zal het wel eens tijd worden :lol:
Me veertien zijn meisjes echt goed ver de puberteit in, meestal ook al ongesteld, en ja, de hormonen beginnen flink te razen. Dus natuurlijk zal ook de interesse in het andere geslacht rond die leeftijd niet lang op zich laten wachten, en er is geen argument te bedenken waarom een meisje van 14 nog niet aan verkering toe zou zijn.

Wel is het misschien nog een beetje jong voor sex (hoewel, ondergetekende was ook 14) , maar goede voorlichting en goede voorbehoedmiddelen kunnen meer ellende voorkomen dan verboden of struisvogelpolitiek. Want 14 is beslist nog wel veel te jong om moeder te worden. De meeste veertienjarigen hebben daar ook beslist geen behoefte aan, maar een goed gesprek op zijn tijd kan nooit kwaad.

Maar een vriendje ? Stiekem handjes vasthouden enzo, zoenen, voor het eerst tongzoenen, ja hoor, helemaal de leeftijd. Zeker tegenwoordig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

Ja hoor, ook wel eerder lees de boeken van Jip en Janneke maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie wel!
Ze kan ook een kind op de wereld brengen, dus lichamelijk is dat geen probleem.
alleen geestelijk vind ik 14 nog erg jong!
Ik had mijn eerste vriendje op mijn 12de en woonde samen toen ik 16 was;-(
Dat was voor mij een verkeerde keuze, ik was nog veel te jong!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel voor een vriendje.

Ook om verliefd te zijn.
En daar lekker van te genieten met dat vriendje.

Maar als je sex bedoelt:
Nee.
Ik vind dat te jong.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt weleens gezegd, als ze kunnen schommelen, kunnen ze ook wippen! ;-)

Maar zonder gekheid, ik vind het erg jong, maar als ze die jongen heel erg leuk vind, waarom niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is natuurlijk per persoon verschillend, en wat is jou definitie van "klaar"?

Sommige meisjes hebben pas hun eerste vriendje als ze 18+ zijn, die hebben daarvoor helemaal geen behoefte hier aan. Sommige zijn er al vroeg bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschilt denk ik heel erg per persoon.
Ik had mijn eerste vriendje op mijn dertiende. Hoewel ik ook fijne herinneringen eraan heb, zie ik het toch als te vroeg. Ik was zo jong, ik was er nog helemaal niet aan toe. Ik wist niet wat ik met hem aan moest, wat ik met alle gevoelens die het opriep aan moest. Ik was daar gewoon nog lang niet klaar voor.
Maar aan de andere kant, ik weet niet of het erg is als het mislukt doordat een of beiden nog te jong zijn. Elke keer doe je weer een beetje ervaring op met verliefdheid en relaties, je leert wat wel en niet werkt. En zo kom je op een gegeven moment op een punt waarop het wel werkt.

Maar bij relaties komt vaak seks toch op de een of andere manier aan bod. Als een of beiden echt te jong zijn, kan dat misschien wel problemen opleveren. Ik was toendertijd wel geinteresseerd in seks, maar daar echt nog lang lang lang niet aan toe. Maar dat wist ik niet van mezelf natuurlijk. Ik kende natuurlijk wel lust, en wist nog niet dat je iets als idee wel kan willen, maar in het echt niet.
Die paar ervaringen met seksualiteit op te jonge leeftijd hebben mij wel afgeschrikt, waardoor het lang heeft geduurd voor ik daar weer aan durfde te beginnen.

Maar dat is een persoonlijk ding, iedereen is op een andere leeftijd klaar voor dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet? ben je bang dat ze sex gaan hebben ofzo? en dan nog. Laat haar lekker haar gang gaan. laat ze weten wat jij er van vindt en hoop het beste
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschilt erg per meisje.
Ik vind niet dat je dat over alle meisjes kan zeggen, meiden verschillen namelijk behoorlijk van elkaar.
Ik ben nu zelf 15, had mijn eerste vriendje op mijn 12e, maar vriendinnen van mij, die 16 zijn, hebben nog nooit een vriendje gehad en zijn net zo gelukkig als ik ben..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Day moet je helemaal zelf weten, de meeste mensen vinden van wel. Alleen overbezorgde ouders vinden van niet.

Toegevoegd na 23 seconden:
btw het is Dat, niet day
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van wel. Je moet dat zelf een beetje weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verliefdheid is toch wat anders dan klaar zijn voor de echte liefde, zowel lichamelijk als geestelijk. Dat zal per kind ook verschillen...veertien jaar is erg jong zeker in geestelijke zin...maar ik denk lichamelijk eigenlijk ook, ook al zijn ze in staat een kind op de wereld te brengen...dat zal later wel blijken...maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd...ik denk maar zo lekker laten genieten en laten ontdekken, zoveel mogelijk met je dochter of zoon over dit soort zaken durven praten, zodat ze ook bij je terecht kunnen als het allemaal niet lukt ... maar nogmaals wat is klaar zijn op veertien jarige leeftijd?? laat staan 12 jarige leeftijd... zo jong nog zouden nog moeten spelen met poppen enzo :P of ben ik zo ouderwets...:) alleen ja de realiteit is toch altijd anders... en de een is vroegrijp zoals ze dat noemen en de ander veel later... moeilijk te zeggen dus wat echt klaar zijn is ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kun je geestelijk of lichamelijk bekijken afhangkelijk van je eigen ontwikkeling.
En wat bedoel je met klaar voor een vriendje? Er is niet zo zeer een bepaalde tijd dat een meisje (of jongen) klaar is voor een vriend of vriendin. Met sex ligt dat een tikkie anders.
In dat geval heb je enerzijds de wet en anderzijds de normeen waarden.
Je houding en gedrag bepalen voor een grootdeel of je klaar bent voor wat dan ook. Een klein kind van zeg maar drie jaar is nog niet klaar om lucifers af te steken. Het huis zal afbranden. Een speels en onbezorg meisje van 14, zonder gevoel van verantwoordelijkheid, is nog niet toe aan zaken als sex. Een tienermoeder zal al heel snel en feit zijn.
Ik bedoel maar te zeggen dat je zelf in de hand hebt in hoeverre je ergens aan toe bent.
Als je een leuke, lieve jongen op het oog hebt (of misschien heb je al met hem)en hij jou ook leuk vind (of andersom)en je bent samen en het voelt voor jou goed om intiem met hem te zijn en je houd je koppie er goed bij, ach wie is een ander dan om iets te zeggen.
Ouders doen het vaak omdat ze zich zorgen maken.
Dom eigelijk want zei kennen hun eigen kinderen het best (of misschien wel daarom).
Dus je bent best klaar voor een vriendjes (voor zover je zelf wil)of dit geld voor sex met een vriendje kun je m.i. het best zelf bepalen.Mocht je het besluiten maak er dan een feestje van zodat je er later met veel goede en fijne herrineringen op tereg kunt kijken (misschien wel met hem als je man, het kan ook op je veertiende een basis zijn voor een leuk vervolg)
Je gevoel zal je de juiste weg wijzen, dus volg je gevoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk meisjes zijn veel eerder volwassen dan jongens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14 is tegenwoordig jong maar wel oud genoeg. Lekker strak!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriendje is een mannelijk vriendinnetje. Daar ben je al jong klaar voor. De meeste mensen die antwoord hebben gegeven denken veel te ver. Voor andere zaken moet je ouder zijn en er naar toe groeien en dat is voor ieder kind een groei naar volwasssenheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan wel een vriendje hebben, maar om verder te gaan vind ik niet.. te jong. je heb je hele leven nog.. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreselijk moeilijk om daar een antwoord op te kunnen geven. Ieder kind wordt op een andere leeftijd volwassen. Maar of volwassenheid van belang is voor deze vraag, weet ik eigenlijk ook niet.

Het hebben van een vriendje kan altijd heel fijn zijn, hoe jong je ook bent. Je echt binden aan iemand is een heel ander verhaal. Met een vriendje tijdens de pubertijd zal dat snel het geval zijn. En dat kan soms zonde zijn. Je hebt op die leeftijd nog zoveel zelf te ontdekken, maar soms voelt zo'n jong meisje zich al snel verantwoordelijk voor het geluk van haar vriendje. Dat kan zwaar zijn, maar het kan ook leerzaam zijn, mits ze de juiste 'begeleiding' krijgt. Als ouder lijkt het me verstandig om veel met dochterlief te praten, er altijd voor te zorgen dat zij haar verhaal kwijt kan. En uiteraard, voorlichting geven mbt seks.

14 is erg jong, maar ik ben ervan overtuigd dat het vandaag de dag steeds normaler is om op deze leeftijd een vriendje te hebben. Het is dan beter het te accepteren en er op de juiste manier mee om te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een vriendje gehad bij de kleuters maar ik heb het pas uitgemaakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan prima, het ene kind is het ander niet.
De ene is er klaar voor op haar 14e en de andere misschien pas op 18 jaar.
Meestal weet zo'n meisje precies wat ze doet dus ik zou daar niet te veel zorgen om maken. En ik bedoel niet dat ze weet hoe hem moet maar waar ze dus mee bezig is.
Bovendien kan je het toch niet verbieden, je weet namelijk niet wat ze buiten de deur doen, dan kan je het maar beter nog een beetje de vinger in de pap houden anders keren ze toch tegen je ( juist omdat ze zelf vinden dat het makkelijk kan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jurgen, volgens je profiel ben je zelf 14 jaar. Als je verliefd bent, is dat hartstikke fijn! Kijk maar waar het heen gaat en geniet er van, en als het wederzijds is, is het helemaal mooi. Ga gewoon rustig te werk en probeer niks te overhaasten, je leven is nog lang genoeg om alles te ontdekken wat er te ontdekken valt.

Sommige meisjes van 14 zijn er echt al aan toe om verliefd te zijn en romantisch te doen met jongens, andere meisjes vinden er niks aan en crossen liever door het bos of zitten achter de computer.

Ik was zelf 18 toen ik voor het eerst echt smoorverliefd werd, dus bij iedereen is het anders en daar is niks vreemds aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat niemand de baas kan spelen over de kut van een ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding