Wat moet je doen wanneer je vriend je slaat en dwingt bij je te blijven?
Ik en mijn vriend kennen elkaar nu al een jaar. Op het begin was alles leuk en gezellig, eigelijk perfect gewoon. Daarna verloor hij zijn werk, en ging het bergafwaarts met hem. Hij was niet meer zo gezellig, en begon veel te zeuren over dingen. Daarna toen we een avondje ergens bij een vriendin gingen drinken raakte hij dronken en op de terugweg naar huis heeft hij mij geslagen, tot bloedens toe. Om een lang verhaal kort te maken; sinds toen tot een paar weken geleden slaat hij mij. Ook al zeg ik: Maar we houden toch van elkaar hoe kan je me dit aandoen?'' Hij blijft doorgaan. En de dag erna wanneer ik zeg dit kan niet zo langer smeekt hij me letterlijk om bij hem te blijven. Ik heb medelijden met hem omdat zijn leven gewoon een chaos is, en ik weet dat hij ook een goed innerlijk heeft. Maar het is heel wisselvallig. Soms denk ik: Ik kan niet zonder hem. Maar dan de volgende dag is het weer omgeslagen. Als ik zeg dat ik bij hem wegga word hij helemaal paranoia en bedreigt hij mij. Ik kan niet zonder hem maar ik weet ook dat dit geen toekomst heeft (er is gewoon teveel gebeurt). Ook mijn ouders zijn hier van op de hoogte. Hij heeft ook nog steeds geen werk en is een stuk ouders dan mij, hij doet helemaal niks met zn leven terwijl ik nog een heel leven voor me heb maar hij belemmerd mijn goals die ik wil behalen. Ik vraag me af hoe ik het beste (op lange of korte termijn) van hem 'af kan komen' en is er iemand die hiermee ervaring heeft?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.