Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je vriendschappen opbouwem met andermans vriendinnen?

Via een gezamelijke vriendin heb iemand leren kennen. Ik dacht aan een leuke vriendschap alleen voelt de gezamelijke vriendin zich nu buitengesloten als ik met die vriendin afspreek en is boos. Hoe om te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Er is niets mis met nieuwe vriendschappen. Misschien is de gezamenlijke vriendin bang om jullie beiden als vriendin kwijt te raken omdat ze denkt dat jullie meer met elkaar omgaan dan met haar.
Probeer er met haar over te praten en verzeker haar ervan dat ze je niet kwijtraakt als vriendin en spreek ook met haar af. Of ga met z’n drieën iets doen en zorg dat niemand zich buitengesloten voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijkbaar is dat dan geen echte vriendin !
Een echte vriend claimt niet !
Dus onder het mom.... take it or leave it, .....je gang gaan.

Toegevoegd na 59 seconden:
En antwoord op je vraag...natuurlijk mag dat !
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mmm, dank voor de reacties. Gezamelijke vriendin geeft aan dat het haar steekt dat ik 'stiekem'afspreek met haar vriendin en haar nooit meevraag terwijl die andere vriendin wel vertelt dat ze mij heeft gezien en haar wel meevraagt. Ik zie graag vriendinnen ook los van elkaar. Ben ik nou zo raar daarin en wat moet ik hier mee doen? Ik voel nu niet meer de ruimte om met die vriendin af te spreken en heb geen zin meer in dit alles
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien moet je dat aan je vriendin vertellen. Dat als jij afspreekt met die andere vriendin dat niet stiekem is maar dat je af en toe gewoon verschillende dingen met verschillende mensen doet. Vriendin probeert nu alles wat je doet te laten passen in haar plaatje "Ik word buitengesloten en daarom ben ik boos". Iedere keer dat jij met die andere vriendin afspreekt is dat voor haar een bevestiging "zie je wel, ze sluit me buiten". Enige wat jij daar aan kunt doen is open zijn over hoe jij tegen dat aankijkt.
Uiteraard staat het je vrij om vriendschappen aan te gaan met diegene waarbij jij je goed voelt. Ook als dat vrienden van je eigen vrienden zijn.

Of die gemeenschappelijke vriendin reden heeft om zich buitengesloten te voelen weet ik niet. Dat ligt er uiteraard aan hoe vaak jullie voorheen contact hadden en hoe vaak dat nu is. Als jullie elkaar voor die nieuwe vriendschap bijna dagelijks spraken en dat is nu een paar keer per maand begrijp ik wel dat ze dat niet leuk vind.

Nu is het vaak zo dat je in het begin van een nieuwe vriendschap vaak met elkaar afspreekt; je bent vaak nieuwsgierig naar hoe die ander in elkaar zit, wat die heeft meegemaakt, hoe die dingen zou oplossen, wat die leuk/mooi/etc vindt... Een hoop om te ontdekken samen. Mogelijk zit je in die fase met die nieuwe vriend en heb je daardoor wat minder aandacht voor je oude vrienden. Dat veel contact hebben wordt gaandeweg wel wat minder intensief en heb je vanzelf weer meer zin om met andere mensen af te spreken.

Daarbij heeft ze dan niet alleen minder contact met jou maar ook met jouw nieuwe vriend, dit is immers ook een vriend van haar. Dus door jullie kennis te laten maken zou ze 2 vrienden kwijt kunnen raken. Best kans dat ze ook een beetje boos op zichzelf is. Of dat ze jaloers is.

Beste nodig je je oude vriendin uit zonder nieuwe vriendin. En vraag haar eens wat haar dwars zit. Is het dat ze minder contact met je heeft dan voorheen of is het iets anders (ben je een afspraak met haar vergeten bijvoorbeeld - hoeft niet eens een gepland iets te zijn maar misschien had je afgesproken met haar een keer naar xxx te gaan en ben je nu met die nieuwe vriendin geweest). Wees open over de vriendschap die je met die nieuwe vriendin hebt en hoe jij die vriendschap en de vriendschap met je oude vriendin ziet. Ook best kans dat jullie heel verschillend denken over vroendschap in het algemeen.

Al heb je haar waarschijnlijk niet met opzet buitengesloten, voor haar voelt het wel zo. Stap daar niet zomaar overheen. Het is haar gevoel en voor haar gevoel is het echt zo. Dus om haar zich minder buitengesloten te laten voelen zul je daar wat aan moeten doen. Bijvoorbeeld haar wat vaker opzoeken/bellen/afspreken. Of haar ook uitnodigen bij een aantal activiteiten die je met je nieuwe vriendin doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt allemaal en ook voor de uitgebreide antwoorden.
Gezamelijke vriendin gaf eens aan jaloers te zijn op mijn vriendschappen omdat ze dit zelf niet had. Zij ziet die vriendin dus als een soort beste vriendin die ik vervolgens afpak. Nu gaf ik aan alleen nieuwe vriendschappen te willen maken. Ze gaf ook aan mij niet alles met mij te delen maar wel met hun en ook behoefte te hebben vriendinnen voor haarzelf te houden en apart met mij af te spreken. Haar andere vriendinnen hebben elkaar ook op zo'n manier ontmoet en dat vindt ze blijkbaar wel goed. Ik heb ook nog een andere vriendin van haar benaderd en die zag dat ook wel zitten alleen hoor ik nu niks meer van haar.
Ik voel mij er niet prettig meer bij en voel mij nu dan buitengesloten..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een reactie gezonden op het bericht van Gilles en anderen maar had het hier wellicht moeten tikken
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: