Wat als mijn Marokkaanse partner met onze kinderen vertrekt?
Hallo, ik ben een (Belgisch) meisje dat samen (niet gehuwd) is met een Marokkaanse partner. We hebben samen drie kinderen. Het is zo dat hij mij voor alles (financieël en emotioneel) laat opdraaien, het huis, zijn onverantwoorde aankopen - BMW sport met 4 plaatsen (2 + 3 = 5 dacht ik), de opvoeding van de kinderen want hij kijkt naar zijn twee dochters helemaal niet om en zijn zoontje is pas sinds het wandelen, praten en proper zijn "papa's beste vriend" en dat terwijl hij me verbied om te werken (emotionele chantage). Ik zou erg graag bij hem weggaan maar hij dreigt in de trend van "als je vertrekt zie je de kinderen nooit meer, en ik zal ze ook niet meer zien" (vrije interpretatie.....) en "als je ooit iemand anders hebt dan sla ik jou, hem en jullie families allemaal bij elkaar" (terwijl hij zelf constant naar Brussel rijd om daar te nemen waar hij zin in heeft). Lang verhaal kort: ik wil weg maar ik wil mijn voorzorgen nemen wat mijn (mijn!) kinderen betreft. Weet iemand raad of een goed aanknopingspunt? Ervaringen welkom.
Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen heel erg bedankt om te reageren en te discussiëren. Het heeft me een hele hoop informatie en inzichten gegeven en daar kan ik weer een eind verder mee komen.
Aangifte doen tegen hem voordat je hetzelfde lot staat te wachten als het meisje in IJmuiden.
Bedreigen mag niet en is strafbaar.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.