Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je partner nooit jaloers is, zegt dat dan iets over je relatie?

Is je partner extreem jaloers, dan kan dat heel nadelige gevolgen hebben voor je relatie. Maar wat als het omgekeerde het geval is: dat je partner echt nooit jaloers reageert. Kun je daar dan uit concluderen dat hij of zij niet voldoende om je geeft of zegt het helemaal niets over je relatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is veel verwarring over jaloezie.
Ik ben 43+ jaar samen met mijn partner, we hebben een ontwikkeling doorgemaakt van zeer jaloers (aan het begin) to helemaal niet jaloers (10 jaar later). We hebben veel gepraat en geëxperimenteerd. O.a. met een menagerie en trois. Dat hangt wel erg samen met onze generatie.

Uiteindelijk kwamen we samen op het standpunt, dat met zijn tweeën toch het beste is voor ons, en dat seksualiteit helemaal geen belangrijke factor is en zeker geen jaloezie hoeft op te wekken.

Desondanks kunnen wel andere dingen (zoals elke zondag met dezelfde mensen gaan trainen op de sportschool) wel jaloezie kunnen opwekken, waaruit duidelijk bleek dat jaloezie alleen maar een kwestie van verlatingsangst en angst om te worden buitengesloten.
Dus als jouw partner nooit jaloers is, dan zegt dat volgens mij, dat hij geen verlatingsangst heeft en geen angst heeft om door jou te worden buitengesloten. Dat is een goed teken voor jullie relatie.

Ik ben nu oud, en ik kan alleen maar lachen over de angsten die ook mij in het begin kwelden. Vooral ik ben nooit monogaam geweest en in al die avontuurtjes heeft mijn relatie met mijn partner nooit, ik zweer het, ter discussie gestaan. Ik heb mijn angsten overwonnen en ken al lang geen jaloezie meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Natuurlijk zegt het iets over je relatie.

Het kan onverschilligheid betekenen, jawel.

Het kan ook betekenen dat er in de relatie zo veel liefde en vrijheid is, dat men elkaar volledig vertrouwt en weet dat men er altijd voor elkaar is.

Je kunt er dus zeker niet zo maar uit concluderen dat hij of zij niets om je geeft. Het kan ook wijsheid zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t kan ook zijn dat hij/zij zijn jaloesie heel goed weet te verbergen of weg weet te relativeren,omdat hij/zij niet lastig wil zijn of destructief wil zijn voor de relatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaloezie is het op een ander projecteren van je eigen onzekerheid! ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaloezie zegt meer over jezelf dan over je relatie.
Ik zie het om me heen gebeuren, het claimend en verstikkend gedrag, wat jaloezie heet, alsof je het eigenDOM van je partner bent.
Je bent van jezelf en als je dat vanuit deze filosofie bekijkt is jaloezie een zwakte.
Extreem jaloerse mensen zijn zeer moeilijk, het lijkt wel even leuk voor de partner dat de jaloerse persoon als een bok op de haverkist zit, maar dat gaat heel snel vervelen.
Gewoon je best voor elkaar en jezelf doen werkt beter dan je energie in jaloezie te steken, dat levert- op den duur -minder dan niets op.
Ik heb altijd al een hekel aan energieverspilling gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker... In beide gevallen zegt het wat over jullie beiden... Dus zowel (extreem) jaloers als niet jaloers zegt iets over beiden...

Nee je laatste vraag is niet correct... Als er een (h)echte vriendschap is (lees partner), dan is er geen jaloezie en dan is het toch eenheid...

Maar als je de volle aandacht niet krijgt EN er is geen jaloezie, dan moet je toch niet veel langer in zulk soort relatie blijven zitten... Dan moet je mijns inziens Wegwezen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,
- desinteresse
- blind vertrouwen en nooit aanleiding gegeven tot jaloezie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het in eerste instantie iets zegt over de persoon, en pas daarna over de relatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat betekent wat mij betreft dat die op jou vertrouw. Niet iedereen hoeft jaloers te zijn in een relatie. Het heeft met persooonlijkheid te maken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er niets mis is met een 'gezonde' jaloezie; het is een teken dat je partner je niet koud laat.

Het lijkt me niet logisch dat er geen sprankje jaloezie is binnen een gezonde relatie... je wilt je partner toch niet kwijt?

Het is een soort van waakzaamheid en daar is niets mis mee, zoalng je de ander maar vertrouwd!
(Lees meer...)
14 jaar geleden
het geeft aan dat je partner een positief zelfbeeld heeft. Waarschijnlijk dnekt hij of zij: als mijn partner iemand anders zou willen dan doet hij dat toch wel. hij /zij is niet voor niets bij mij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding