Wat is mijn afkomst?
Hoi! Ik krijg heel vaak de vraag Wat is jouw afkomst? Ik vind dit altijd moeilijk te antwoorden omdat ik nogal veel verschillende afkomsten heb.
Mijn vader is in Nederland geboren maar de ouders van mijn vader zijn in Irak geboren. Mijn moeder is in Slowakije geboren maar de vader van mijn moeder is in Nederland geboren en de moeder van mijn moeder is ook in Slowakije geboren. Zelf ben ik in Nederland geboren. Het is allemaal heel verwarrend. Maar mijn vraag is dus hoeveel procent ben ik Nederlands, Slowaaks en Irakees? Ik hoop dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen. Alvast bedankt!
En zkr999: Nationaliteit hoeft niks te maken te hebben met waar je geboren bent of waar je ouders van afkomstig zijn. Als je een Nederlands paspoort hebt, heb je de Nederlandse nationaliteit. Dat is wat anders dan dat het CBS mensen waarvan één van de ouders in het buitenland geboren is, tot de allochtonen rekent. Compleet wat anders. En nog weer wat anders dan wat jij beweert.
Geniet van al die sterke genen, want het lijkt me een goede combi van allerlei verschillende mensen! Veel interessanter dan de gemiddelde oerhollandse afstammeling. ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.