Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb binnenkort een bruiloft, en ik wil graag een jurkje aan waarvan de bovenkant wit is en de rok rood, kan ik dit maken?

Ik heb een strak jurkje dat ongeveer tot mijn knieën valt. Erg schattig enzo, maar ik wil het dus graag aan naar een bruiloft. De boven kant is wit t/m ong. m'n middel en de onderkant dus t/m mn knieën is rood. De bruid ken ik wel goed, maar ook weer niet zo goed dat ik weet of ze het erg gaat vinden of welke kleur jurk zijzelf aantrekt. Kan ik dit jurkje aantrekken, vanwege de etiquette enzo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je mag volgens de etiquette geen wit aan op een bruiloft omdat dat voorbehouden is aan de bruid. Maar dat betekent niet dat er geen wit in je kleren mag zitten. Als alleen de bovenkant wit is zie ik geen enkel probleem. Dit kan je prima dragen.

Toegevoegd na 19 uur:
Overigens lijk je te zeggen dat je wilt dat je jurkje niet vloekt met de jurk van de bruid, maar je weet niet wat voor een jurk de bruid aan doet (qua kleur).
Ik denk dat je gewoon mag uitgaan van een witte jurk tenzij ze iedereen vol blijdschap vertelt dat haar jurk rood wordt.
Omdat jij niet weet wat voor een jurk de bruid aan doet - en dat ga je ook niet vragen, dat blijft een verrassing tot de dag zelf - mag je er vanuit gaan dat de bruid wit draagt. Als jij dan niet helemaal in het wit gestoken bent kan je gerust zijn. Iets wits in de kleding staat vaak gewoon chic op een bruiloft en als het jurkje jou mooi staat en je ziet er feestelijk uit lijkt het me goed.

Daarnaast is de kans heel klein dat de bruid een jurk aan heeft die bovenaan wit en onderaan rood is waardoor jullie op elkaar afgestemd lijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding