Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als jij dit zeker weet en gevoelens voor een ander koestert, er van uitgaande dat je daar iets mee wilt doen, zou eerlijkheid het beste zijn.

Wanneer je er niet zeker van bent en er niets mee wilt, zwijg dan. Je zou de ander onnodig kwetsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

je zegt: ''beste..(naam)...............ik zie nu wat jij ook in de schoonheid ziet van (noem het geslacht)....nu hebben we iets gemeen.......!!

dat brengt ons toch iets dichter bij elkaar he?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet, tenzij je verliefd bent geworden op iemand anders. Anders boeit het toch ook niet? Je hebt immers al een partner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat niet weet, wat niet deert +1
gewoon zoals je tegen ons zegt, sterkte ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon: je vertelt het of niet. aangezien je het wilt vertellen..
je kan ook vantevoren zeggen dat je iets vertrouwelijks wilt vertellen. dan kan diegene zich er onbewust op voor bereiden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hi hi ik ben bi........

Zonder gekheid.... Ik zou eerst mijn eigen gevoelens onderzoeken voordat ik mijzelf in een hokje zou plaatsen. Als ik echt 100% zeker ben van mij gevoelens (en dus een tijdelijke verliefdheid heb uitgesloten) dan zou ik het met mijn partner bespreken want anders wordt jij nooit 100% gelukkig en zal je partner het vroeg of laat toch aan gaan voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon vertellen. Niet teveel over nadenken, gewoon doen. Als je het heel graag wilt vertellen dan vertel je het. Ik geloof niet in een 'mooie' manier om te vertellen, om eventuele pijn te verzachten. Zolang je maar niet opzettelijk kwetst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bi bent en je doet er verder niets mee dan is het geen probleem. Dan vertel je het niet eens. Als je een vriend erbij wil moet je dat wel tegen je vrouw zeggen. Natasj, dit is mijn vriend, hij heet Jan en slaapt voortaan rechts van mij en jij links. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon eens zeggen als het zo te praat komt, maakt verder toch weinig uit, je doet met je hetro gevoelens toch ook niets buiten je huwelijk om dus waarom zou je dat met je bi gevoelens wel doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poeh.
Da's niet makkelijk. Wees blij dat je 'pas' vijf jaar getrouwd bent, want hoe langer je deze mededeling uitstelt, hoe moeilijker het wordt.

Weet je zeker dat je partner geen flauw idee heeft?
Heel vaak kijkt een partner niet echt op van zo'n mededeling...

Hou je van je partner? Probeer van te voren te bedenken of je eigenlijk een ander leven wilt, zonder je huidige partner, of dat er voor hem/haar ook een plaats is in jouw beleving.

Als je je daar een idee over hebt gevormd, moet je het echt een keer gaan vertellen. Ik zou het wel even aankondigen: 'Ik wil vanavond met je praten, ik heb je iets belangrijks te vertellen'.
En wie weet, blijft de donderslag bij heldere hemel wel uit...

Alle sterkte daarmee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeeeellll voorzichtig. En niet voordat je weet wat jouw partner voor beeld heeft bij bi sexualiteit. En niet voor je weet WAT het nu precies is dat je voelt/ wilt.

Bi zijn is een beetje een hype tegenwoordig. Iedereen heeft er een mening over en denkt er het zijne van.

Zo zou bi zijn, volgens sommigen, betekenen dat je:

-Even in een fase zit. Die fase zou je nodig hebben om te ontdekken waar je nou werkelijk op valt. Pas later kun je dan homo- dan wel heteroseksueel worden.

-Nog niet van jezelf hebt geaccepteerd dat je op mensen van je eigen geslacht valt.

-Graag van twee walletjes snoet, het liefst tegelijkertijd.

-Makkelijker en sneller vreemd gaat.

Zo zie je maar dat biseksualiteit moeilijk te bevatten is. Het heeft voor velen een onvoorspelbaar karakter en heeft zeker in onze maatschappij een vieze nasmaak vanwege de vele vooroordelen.

Letterlijk betekent biseksualiteit: ‘seksbeleving van beide geslachten’. Bi betekent twee en seksualiteit ‘beleving van seks’. Biseksualiteit houdt dus in dat je seks hebt (of kunt hebben, want je doet het niet constant natuurlijk) met mensen van beide geslachten. Dat klopt redelijk, maar biseksualiteit kan niet alleen daarover gaan: er is simpelweg meer in het leven dan seks alleen. Relaties en gevoel bijvoorbeeld. De betekenis gaat dus niet helemaal op.

Volgens het Landelijk Netwerk Biseksualiteit (LNBi) is de definitie van biseksualiteit ‘het fenomeen waarbij iemand
seksueel en/of emotioneel zich aangetrokken voelt tot mensen van beide seksen’. Daaruit zou je kunnen concluderen dat biseksualiteit ook alléén emotioneel mogelijk is, zonder seksuele aantrekkingskracht. Ook daar zijn vraagtekens bij te plaatsen.

Als het gaat om puur emotionele betrokkenheid, dan kun je zeggen dat ook iedereen die zowel vrienden als vriendinnen heeft, biseksueel is. Zonder emotionele betrokkenheid is er immers geen diepgaande vriendschap mogelijk.

Wat wil je ermee bereiken? wil je je partner duidleijk maken dat je van mensen houdt. Dat je verliefd wordt of kan worden op een MENS , ongeacht het geslacht?

Of wil je hem/ haar zeggen dat je naast je huidige hetero sexuele relatie ook een bi sexuele relatie wilt hebben?

Er zit nogal wat verschil in die boodschap.

Ga eerst goed bij jezelf te raden WAT je nu precies voelt en wilt.
Verwacht niet meteen gejuich bij je bekentenis. Bereid je voor op heel wat misvattingen over dit fenomeen.
Hoe duidelijker en eerlijker je naar jezelf toe bent hoe eerlijker je boodschap.

SUCCES!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens te rade bij Stichting Orpheus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zegt dat je bi bent en deze gevoelens nog niet eerder had. En je liefde voor hem/haar oprecht is.
Het lijkt tegenwoordig wel of iedereen bang is voor z'n/haar partner of dat iedereen maar wat aanliegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: