Mijn dochter van ruim 17 wil het huis uit en op zich zelf te gaan. Wat kan ik als moeder doen om haar te helpen?
Toegevoegd na 5 minuten:
wil haar helpen dit mogelijk te maken
Succes!
>>>wil haar helpen dit mogelijk te maken Vraagsteller/moeder heeft bovenstaande na vijf minuten toegevoegd, hetgeen naar mijn idee aangeeft dat dochter niet financieel onafhankelijk is [hetgeen inderdaad niet onmogelijk zou zijn, maar zo vaak gebeurt het ook weer niet op deze leeftijd]. In het geval van "onafhankelijk zijn" zou ik verwacht hebben dat moeder andere bewoording gebruikt zou hebben, als : "Mijn FINANCIEEL onafhankelijke dochter van ruim 17 wil het huis uit en OP EIGEN BENEN STAAN. Wat kan ik als moeder doen om haar te helpen, behalve samen een kostenplaatje maken? [citaat GerdaMaria :]
"Heel wat 17-jarigen hebben reeds spaarcenten waar ze zelf voor gewerkt hebben hoor dus wie zegt dat dochterlief op mama’s kap of die van de maatschappij wil teren?" Spaarcenten zijn niet oneindig, spaargeld gaat op, om op eigen benen te staan is het noodzakelijk om inkomsten te hebben [uit werk of anderszins], dat is wat ik bedoelde met mijn opmerkingen, want als dochterlief de rekeningen niet kan betalen, zullen de ouders dit toch moeten doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.