Ik kan het verleden niet loslaten, hoe verder?
Ik ben al jaren een persoon die alles overdenkt en zich afwachtend heeft opgesteld, op het gebied van school, sport en liefde. ik voel me al enkele jaren eenzaam tot in het extreme toe terwijl ik goed kan sporten, goed kan leren, heb goede vrienden en een familie om me heen heb die alles voor me doet en altijd klaarstaat.
Je zou zeggen dat ik niet mag klagen, maar het spookt al jaren in me hoofd met de keuzes die ik heb gemaakt in het verleden zoals kansen die ik heb gemist, dingen niet heb gedaan, me niet heb blootgegeven etc.
soms ben ik op een verjaardag en is het heel gezellig maar komt ineens dat gevoel van eenzaamheid omhoog en dat moet ik als het ware weg van dat gevoel. Dit doe ik door of me af te sluiten van mijn omgeving of weggaan van de plek waar dit gevoel ontstaat. Sinds korte tijd ben ik heel open geworden over mijn gevoelens en gedachtes naar mijn vrienden en familie toe en heb hier veel over gepraat, maar op de een of andere manier kan ik het verleden niet loslaten en wordt hier langzamerhand gek van. Alles leidt eronder, school, sport, relaties en slapen doe ik amper en ik ben bang dat ik komend schooljaar niet ga halen vanwege dit.
Iemand suggesties of ideeën wat ik kan doen? Alle tips zijn welkom
Groetjes,
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.