Hoe weet je of iemand oprecht het beste met je voor heeft?
Soms sta je voor een moeilijke beslissing in je leven (bijv van baan veranderen, verhuizen, emigreren) en dan heb je veel mensen die advies aan je geven. Soms wordt je teleurgesteld en merk je dat die mensen slechts adviseren in hun eigen belang, bijvoorbeeld geven zij een negatief advies over emigreren want dan zijn ze je als vriend kwijt.
Of geven ze als advies om niet van baan te veranderen omdat je hun dan voorbij zal streven, en dat zou niet leuk zijn.
Natuurlijk hebben mijn ouders (in mijn geval) het altijd goed met mij voor, maar hoe weet je welke vrienden dat ook hebben? Hoe kom ik er nu in hemelsnaam achter welke mensen/vrienden het echt oprecht goed met mij voor hebben wanneer ik voor een moeilijke beslissing kom te staan? Volgens mij is dit een vraag die niet te beantwoorden is en kom je hier pas achter als je een paar jaar verder bent. Wat te doen?
En kom niet met antwoorden als, echte vrienden wel, want je weet nooit wanneer iemand een ECHTE vriend is. Want een ECHTE vriend kan ook adviseren terwijl hij ook zijn eigen belang in acht neemt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.