Wat kun je doen als je partner je probeert te isoleren voor andere mensen?
Mijn vriend is heel jaloers en zoekt er steeds wat achter als ik contact heb met andere mensen waar hij niet bij is. Vooral als het mannen zijn waar ik ooit seks mee heb gehad. Ik ben hierdoor al vriendschappen kwijtgeraakt. We hebben er geregeld ruzie over omdat ik vind dat ik recht heb om om te gaan met wie ik wil. Van vreemdgaan bij mij is geen sprake. We hebben een latrelatie, en ik wil nou eenmaal zo nu en dan mensen uit nodigen bij mij thuis of in mijn eentje op visite gaan bij vrienden. Maar als ik dit doe word mijn vriend boos. Het verzwijgen dat ik visite heb gehad wil ik niet want ik wil geen geheimen omdat dat het alleen maar erger maakt als hij er uiteindelijk zelf achter komt. Het is namelijk weleens gebeurd dat ik bij mijn beste vriend op visite ben geweest en ik heb daarover niets gezegd tegen mijn vriend. Toen hij erachter kwam vertrouwde hij me nog minder. Zelf nodigt hij wel thuis vrouwen uit waar hij ooit seks mee heeft gehad als ik er niet bij ben. Dit vind hij "anders" dan als ik hetzelfde doe. Inmiddels nodig ik bijna niemand meer bij mij thuis uit en zeker niet als ik alleen ben. Dus het is al erg uit de hand gelopen.
Dus ik vraag me af wat ik hier aan kan doen. En wat ik juist niet moet doen.
Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben 28 jaar en mijn vriend is 60. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.