Mijn zoontje is onder OTS uit huis geplaatst en ben weer opnieuw zwanger wat nu !?
Mijn zoontje is nu 3 jaar, en al 2 jaar en uit 2 jaar uithuis geplaatst wegens een valse aanklacht dat ik aan de drugs zal zitten, er is bewezen dat dit niet waar was, helaas vind jeugdzorg sinds dien steeds weer opnieuw een reden om hem nog niet terug te plaatsen we hebben echt alles wat mogelijk is gedaan maar zonder resultaat.
We zijn goede ouders.. maar.... na vul maar in telkens bedenken ze wel weer wat, nu is er al 2 jaar voorbij en zit onze zoon te lang in een pleeggezin en word dat gebruikt als reden dat het sowieso heel moeilijk word om hem ooit nog terug te plaatsen, dit werkt natuurlijk ook niet goed in de relatie tussen mij en mijn partner het geeft spanningen, en die gebruikt jeugd zorg ook weer tegen ons terwijl hun zorgen voor deze spanningen.
Nu is het geval dat door al die spanningen ik telkens wat ziek ben, hierdoor is mijn pil verzwakt en ben ik er achter gekomen opnieuw zwanger te zijn,
Nu sta ik met mijn rug tegen de muur, van binnen ben ik ontzettend blij zwanger te zijn.
Maar voor al bang, ik weet nu helemaal niet meer wat ik kan verwachten ik durf het ook niemand te vertellen bang voor een oordeel.
Wat moet ik nou?
Wat zal Jeugdzorg doen als deze hier achter komen?
Hoe zal het voor mijn zoon zijn later?
Als jeugd zorg er achter komt zullen ze dan gelijk OTS uitspreken op mijn ongeboren baby?
Zal deze mij ook weer afgenomen worden?
Ik zit met mijn handen in mijn haar..
Heeft iemand een tip?
Begin eerst met eerlijk tegen jezelf te zijn. Wat is er veranderd ten opzichte van 2 jaar geleden. En is er nu wel ruimte om een kindje in een stimulerende en veilige omgeving op te laten groeien?
Of is het verstandiger om nu nog actie te ondernemen.
Het gaat nu alleen om het welzijn van het kind, de rest is onbelangrijk.
Geef bij BJZ aan dat je graag begeleiding wilt om de baby zelf op te voeden. Bijvoorbeeld met PPG (praktische pedagogische gezinsbegeleiding). Door met ze mee te denken en hulp te accepteren is de kans groter dat je de baby thuis mag houden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.