Hoe zorg ik voor het minste schade binnen mijn buren-relatie?
Vannacht had mijn bovenbuurvrouw (ik ben woonachtig in een flat) harde muziek aan, waarop ik vervolgens om 4 uur vannacht naar haar toe ben gegaan met de duidelijke mededeling dat we in Nederland dit geen normaal tijdstip vinden om muziek te draaien. Ze gaf aan last te hebben met haar buren dus heb direct noch duidelijk gezegd dat het een probleem is van haar en dat zij dat zelf dient op te lossen met haar buren (bij mij schuin boven dus) en dat dit geen oplossing is. Ze weigerde hier de muziek uit te doen, dus daarop heb ik de politie gebeld.
De politie heeft gehoord en constateerde dat de muziek overduidelijk te hard stond. Daarop hebben ze de buurvrouw aangesproken en weigerde mee te werken. Bij de controle ronde (politie rijd altijd weg en komt enkele minuten later weer terug) had ze weer de muziek hard gezet. Daarop heeft de politie ook een tweede auto laten komen en de installatie in beslag genomen. Daar ze weigerde, eveneens, is ze gearresteerd.
Nu weet ze dus dat ik de melding gemaakt heb, ik ben immers bij haar geweest. Nu is de relatie (ze is een buitenlandse) niet super goed, maar ze is wel van het type dat iedereen de schuld geeft, behalve zichzelf. De vraag is dus een beetje: hoe voorkom ik dat ze mij hierna gaat belagen, de schuld geeft etc. en dat er niet continue confrontaties gaan ontstaan. Ik zeg niet dat dit gebeurd, maar dit is meer een preventieve vraag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.