ik mag van mijn schoonmoeder geen contakt meer met mijn vriend wat moet ik nu?
de moeder en zus van mijn vriend willen dat ik hem met rust laat en geen contakt meer maak met hem . bij hun thuis zijn de laatste tijd veel ruzies en krijg ik dus de schuld van. Heb er helemaal niks mee te maken en ben er nooit bij. maar ik heb samen een kindje met mijn vriend. pas geleden had zijn moeder hem uit huis gezet . maar bij mij kan die ook niet komen hij mag niet binnen van mijn vader . hun kunnen samen niet door 1 deur. we hebben geen geld voor een huisje of wat dan ook . Wat moeten we nu ? we willen elkaar wel gewoon blijven zien en samen ons zoontje op kunnen voeden. we weten het niet meer wat we nu kunnen gaan doen. Kan iemand ons een optie geven?!
Toegevoegd na 31 minuten:
we zijn beide 19 jaar . ons zoontje is 10 maanden. we zijn ook allebei dagelijks op zoek naar werk alleen is het lastig deze tijd om aan werk te komen. m'n schoonmoeder probeert ook mijn vriend tegen mij op te zetten alleen ziet mijn vriend gelukkig ook in dat ze dat doet en lukt het haar niet . we zijn wel op zoek naar een huis en reageren ook wel. maar omdat we geen geld / inkomen hebben kunnen we het niet betalen.
We zijn allemaal onderhevig aan wisselende impulsen die uit de meest denkbare en ondenkbare richtingen op ons af komen.
We hebben allemaal onze gaven en beperkingen waarmee we élke dag opnieuw moeten leren omgaan. Ik ga er van uit dat je niets persoonlijk dient te nemen (tenzij welgemeende complimenten) omdat mensen enkel bizar reageren als ze met zichzelf of een bepaalde toestand geen weg weten.
Indien mensen goed in hun vel zitten dan reageren ze altijd begripvol, aardig, meelevend, enz.
Soms komt er gewoon teveel tegelijk op ons af en dan hebben we vaak geen reserve meer over om toch nog geduldig of begripvol te zijn.
En geloof me, niemand vraagt bewust om miserie. Dat is iets wat ons overkomt als we niet bewust liefdevol met onszelf en anderen hebben leren omgaan. Het vraagt tijd om dat te leren als je dat niet van thuis uit hebt mee gekregen. De ene leert dat vroeg en de andere laat ;-) Van zodra je daar voor de volle 100% rekening mee gaat houden kan je niet anders dan begrip opbrengen voor een moeder die tijd nodig heeft om de chaotische toestanden van haar 19-jarige zoon een comfortabele plaats te geven. Beelden je in dat jullie plannen hebben om jullie zoontje te laten studeren doch op 17 jarige leeftijd kondigt hij aan dat zijn vriendinnetje zwanger is. Geloof me, ook jullie zullen daar op dat moment niet onverdeeld gelukkig mee zijn. Denk hier eens rustig over na en vraag je af wat jij kan doen om op liefdevolle wijze deze conflict-cirkel te doorbreken. Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.