Hoe moet ik omgaan met emoties zoals verdriet en kwaadheid?
Ik ben onlangs voor de gek gehouden (althans dat gevoel heb ik) en heel erg boos en verdrietig. Ik heb dingen uit kwaadheid gedaan waarvan ik gedacht had nooit te doen. Ik voel me slecht en schuldig ook daarom. Ook mis ik me geliefde ondanks die persoon mij slecht heeft behandeld. Hoe kan het nou zo zijn dat je steeds aan die persoon blijft denken terwijl die helemaal niet om je geeft en je gewoon aan de kant gezet heeft. Ik voel me zo dom dat ik me al die tijd heb laten gebruiken.
Het is ook zo dat als je verliefd op iemand bent, je heel graag een relatie met diegene wilt en door de verlieftheid ben je vaak blind voor de slechte kanten van iemand, of merk je niet op dat die persoon eigenlijk helemaal niet je type is. Probeer eens over die persoon na te denken en dan niet denken aan het uiterlijk, maar alleen het karakter, het innerlijk. Dat verhelderd vaak ook de boel.
Voor sommige mensen is het makkelijker om over hun emoties te praten dan anderen. Ik vind het zelf echt heel erg moeilijk, maar in text (bijvoorbeeld als ik met iemand op man praat) kan ik dat juist wel, alleen heb ik dan een beetje het gevoel dat ik mezelf helemaal blootstel, en dat vind ik niet erg prettig. Het is wel erg fijn als je een vriend/vriendin hebt waar je gewoon alles tegen kan zeggen. Dit is vaak moeilijk met mensen waar je vaak mee optrekt.
Ik heb bijvoorbeeld een hele goeie vriendin uit duitsland die ik in oostenrijk ontmoette waarmee ik heel vaak nog praat op msn en waar we goed elkaars verhaal kwijt kunnen, wat erg oplucht
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.