Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik zeggen dat ik haar mis?

Ik heb laatst contact gehad met een meisje die ik al ongeveer 3 jaar lang niet meer heb gezien. Begon een beetje op whatsapp. Daarna gingen we met elkaar bellen. De eerste keer gingen we bijna 3 uur lang bellen en daarna bijna elke dag minimaal 1 uur. We praatten ook over relaties en ze vergelijkt me steeds met de vorige jongen die ze leuk vond. Ze vond me heel gezellig en we lachten altijd veel. Na een week hebben we onze eerste date gehad. Het was echt super gezellig en dat gaf ze ook aan (dat bleef ze herhalen). Ze belde me meteen op nadat ze klaar was met werken. Ze zei dat ik veel meer open was dan die vorige jongen en dat ze lekker haarzelf kon zijn.
De laatste dagen is het een beetje kortaf geworden (we communiseren via whatsapp). Het lijkt alsof ze geen contact meer met me wilt. Ik durf niet te vragen wat er aan de hand is dus vroeg ik of ze de laatste tijd druk heeft met huiswerk. Dat viel wel mee. Ik praatte dus vanzelf ook niet meer zo veel tegen haar als eerst. Op dat moment zoekt ze me weer op maar dat hielp maar voor eventjes. Ik mis haar heel erg en ik wil weer bellen en afspreken met haar! Ben nu helemaal in de war... Ik wil nog ongeveer 2 dagen wachten. Als dat zo doorgaat, wil ik haar opbellen en vertellen dat ik haar mis. Is dat een goed idee? Zoniet, wat moet ik doen? Ik ben nog steeds smoorverliefd op haar!
Ps: ze is 15 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best moedig om deze vraag hier te stellen daar je jezelf hiermee onvermijdelijk aan ongezouten kritiek en vooroordelen van anderen bloot stelt. Onder andere daarom een welverdiende + voor jouw vraag ;-) Veel plezier en succes gewenst!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op verliefd worden staat geen leeftijd en ook geen grenzen.

Toch kan het zijn dat jouw verliefdheid haar overdondert en daardoor bij haar weerstand oproept en dan zijn er plots wél grenzen.

Het is altijd belangrijk om grenzen van anderen te respectren en dat doe je onder andere door jezelf in de situatie van de ander te verplaatsen. Terwijl je dat doet neem je automatisch wat gas terug en daar voelt de ander zich dan weer prima bij.

Toch vind ik het een prima idee om open kaart met haar te spelen dan weet zij exact wat ze aan jou heeft.
Maak haar duidelijk dat het voor jou belangrijk is dat ook zij open kaart speelt met jou want dat is de beste manier om op zijn minst een leuke vriendschap met elkaar te onderhouden.

Indien zij geen open kaart durft te spelen en niet durft t zeggen dat ze geen relatie wenst dan blijf jij met het ping-pong-effect van verliefdheid versus onrust zitten en dat kan je best missen, toch?

Die duidelijkheid dient dus om dat ping-pong effect te ontkrachten waardoor dus ook dat gevoel van smoor verliefdheid kan plaats maken voor neutralere doch ook diepgaande gevoelens van genegenheid bij jullie beiden. Op dat soort gevoelens kan je duurzame relaties bouwen, op die van louter smoor verliefdheid helaas niet... dat is al vaak als drijfzand gebleken.

Wat niet weg neemt dat je 'moet' genieten van die gevoelens van smoor verliefd zijn hé, zorg alleen dat jij er de teugels van in handen houdt want pas dan kan je er (al dan niet samen met dit meisje) héél véél fun aan beleven!

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verliefdheid is inderdaad wel moeilijk om het aan te sturen. Ik ken genoeg jongens die verliefd zijn op een meisje van 15 - 16 jaar, die zelf rond de 20, 21 jaar zijn. Maar die durven niet te openbaren. Ik bedoel, welke man vindt een mooie knappe meid van 15 - 16 niet aantrekkelijk? Als dat niet zo is, geloof ik er geen zak van. Alleen vind ik wel dat 20 en 15 jaar in dit geval wel mee door kan mits haar ouders daarvan op de hoogte zijn. Mijn nicht heeft ook een jongen gehad van 20 toen ze 15 jaar was. Daar heeft ze bijna 5 jaar mee gehad. Niet mis mee.
Als we spreken over >14 jaar, vind ik dat het niet kan. 15 is echt, maar ook echt mijn grens voor tot zover.
Bedankt voor je reactie GerdaMaria.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ansleychung Er zijn inderdaad heel wat mannen van 20 en ouder die gevoelens van verliefdheid voelen opborrelen voor meisjes van 15 jaar of zelfs jonger.
Persoonlijk heb ik daar geen enkele vorm van kritiek op want zoiets kan eender wie op eender welke leeftijd overkomen.
Zeg nooit nooit!
Volgens mij is het ook makkelijker om die verliefdheid in sociaal aanvaardbare banen te leiden als je er met minstens één niet (ver)oordelend iemand openlijk kan/durft over te communiceren.
Op die wijze kan je enerzijds extra tips verkrijgen om iets duurzaams uit te bouwen en anderzijds kom je tot rust als je gewoon aanvaard wordt zoals je bent. Als mensen geen blijf weten mt hun verliefdheid zeg ik wel eens dat ze hun overschot aan gevoelens over élk facet van de schepping kunnen verspreiden want iedereen kan wel wat van die intense Feel Good vibes gebruiken, toch? Nogmaals veel Liefs en Succes bij alles wat je onderneemt!

Andere antwoorden (7)

Natuurlijk moet, mag, en kan je zeggen dat je haar mist.
Dat je graag weer meer contact zou willen hebben.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze verkering heeft met iemand anders, dus je zou teleurgesteld kunnen worden.
Maar vragen staat vrij, en whatsappen is niet hetzelfde als verkering hebben.

(Verkering: Mag dat nog zo heten tegenwoordig?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutge
12 jaar geleden
Ja verkering of 'hebben met elkaar'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Verkering vind ik toch een beetje kindrachtig uitgedrukt! Liefdesrelatie zou ik het meer noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk antwoord +
ze heeft haar vorige vriendje nog niet vergeten, vindt af en toe met jou praten wel leuk, meer niet.

bel haar en spreek af met haar, ga iets leuks doen. als het dan goed voelt, kan je haar vertellen dat je verliefd bent en haar meer wilt zien.

succes.

Toegevoegd na 37 minuten:
ps: ze is 15 en ik ben 20... dat had je moeten schrijven.

inderdaad, dan is het simpel: wat zoek je bij zo'n heel
jong meisje, ga liever een meisje van jouw eigen leeftijd
zoeken, dit kan niet, te jong.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar staat dat de vraagsteller 20 jaar is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"ik ben een jongen van 19 jaar oud."
in z'n profiel, 10 maanden geleden heeft hij een vraag gesteld, die zo begon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
me ex was 9 jaar ouder, leeftijd hoeft helemaal geen verschil te maken. Als ie haar leuk vindt, laat hem lekker.. zolang het maar écht is en wederzijds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bigmomma: ik vind het te jong, maar het gaat niet om het verschil in leeftijd op zich, het gaat om 15 jr en het verschil in leeftijd, 15 is gewoon te jong. hij is niet alleen 5 jaar ouder, meer ontwikkeld, meer meegemaakt, nee hij is ook strafbaar.
te jong dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij praten we pas over strafbaar wanneer je seks hebt met minderjarigen. Er staat nergens over seks maar alleen over een relatie. probeer dat even te onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je doet alsof je heiliger dan de paus bent. je bent een jongeman van 20 jaar die verliefd is op een
meisje van 15.
als je iets voor iemand voelt ( "ik mis haar" ) en zij vindt
jou ook leuk/aardig/lief, dan is de kans dat er meer zal zijn
of gebeuren groot natuurlijk. daar heb ik het over. denk daar maar vast aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar heb je het niet over want je nam het daarna terug.
Even voor de duidelijkheid: er is geen sprake van pedofiel/pedosexueel want het komt bij mij op neer dat jij waarschijnlijk zo'n idee hebt dat ik dat wel ben. Ik ben gewoon verliefd op een meisje van 15 meisje zonder aan seks te denken, nee daar denk ik totaal niet aan. Kom alsjeblieft met een zinnig reactie in plaats van steeds met een weerwoord te komen want daar scoor je niets mee.
(just saying)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben blij dat je je talen spreekt! :) ik zal het nog een keer uitleggen
jij 20 jaar
meisje 15 jaar
te jong
als er meer komt dan alleen maar aardig vinden voordat ze , niet meerderjarig nee, dat is wat jij denkt, dat is 18 jaar, maar voordat ze 16 is, dan ben je strafbaar, dat zei ik. so i do hope you can read, it would be better if you read it again...
Zij is 15 jaar. Een kind nog.

En jij bent 20 jaar.

(Je hebt het over 3 jaar geleden, toen was het een kind van 12 jaar!)

Zou het misschien kunnen dat haar ouders het niet zo'n goed idee vinden dat haar dochter met een oudere man erg intensief om gaat?
Zou het kunnen dat je misschien wat rustiger aan moet doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook voor jou: waar staat dat de vraagsteller 20 jaar is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alex:
Bij een andere vraag van hem
van 10 maanden geleden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt maar ik heb het over nu. Natuurlijk heb ik drie jaar geleden geen gevoelens voor haar!
Misschien is het leeftijdsverschil een beetje groot ja. Maar het zou me niks uitmaken. Mijn nicht heeft toen zij 15 was ook een vriend van 20 gehad en daar hebben ze bijna 5 jaar mee gehad. Wat ik probeer te vertellen is dat ik heus wel grenzen heb en weet wat wel en niet kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar daar gaat het niet om.
Het gaat om haar.
Vindt zij dat ook?
Vinden haar ouders dat ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat jongen die zij leuk vond is zelf 19. Toen was zij 14. Dus waarom zou het dit keer anders zijn voor haar?
De ouders heb ik zelf al ontmoet en die zijn super aardig (maar wil niet concluderen dat zij het accepteren).
Gaarne mijn reactie hieronder lezen van de post van GerdaMaria.
Jullie onderlinge leeftijdsverschil is nú nog te veel.
Ik ken genoeg stelletjes die 5, of zelfs 1O jaar verschillen.
Maar er is een verschil als je beide tiener of dertiger bent.
Met haar omgaan is niet zozeer verkeerd, maar hou het oppervlakkig.
Voor een relatie is het, gezien haar leeftijd te vroeg.
Pin jezelf er ook niet teveel op vast dat zij jouw "ware" moet is en moet zijn.
Loop je een andere meid tegen het lijf (van jouw leeftijd) dat lijkt mij dat een verstandiger keuze.

Je krijgt er anders hoe dan ook praatjes door.
Dat willen jullie niet, en de omgeving accepteert grote leeftijdsverschillen niet altijd...

Jullie geestelijke en emotionele ontwikkeling verschillen ook behoorlijk.
Jij komt misschien al in discotheken, en zij moet 's weekends misschien om 12uur thuis zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben zelf 14 en waarschijnlijk pubert ze daar heb ik ook last van het is goed mogelijk dat ze het even druk heeft onthoud dat meiden vaak wat minder rechtstreeks zijn dan jongens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou haar opbellen en vertellen dat je haar mist, misschien realiseert ze zich dan weer hoe leuk ze je vind. Het kan natuurlijk ook dat er iets anders aan de hand is, ze is immers volop in de puberteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel haar op, spreek met haar af, en zeg haar dat je haar leuk vindt! En bespreek waarom ze ineens minder vaak op whatsapp zit. Het kan zijn dat ze een beetje communicatie moe is, maar dat hoeft niet uit te maken. Misschien moet ze even voor haarzelf bepalen wat of ze wil. Want voor een meid van 15 is een gozer van .. zo lees ik uit de vele reacties 20 wel héél oud he.

Maar goed, leeftijdsverschil kán de reden zijn waarom ze twijfelt, maar dat weet ik niet en zou je aan haar moeten vragen.

Als het echt de reden is, van haar "radiostilte", dan moet je haar duidelijk maken dat dat helemaal niet eens zo heel erg is. Er zijn zat stelletjes met een dergelijk leeftijdsverschil. Mijn eigen ex was ruim 9 jaar ouder, en ik was toen 17 toen ik hem net leerde kennen... voor mij persoonlijk was dat ook een reden om niet te willen (maar ben uiteindelijk wel 12 jaar gebleven), maar puntje bij paaltje hoef je daar geen last van te hebben, allebei niet. De een is wat wijzer dan de ander en kan er van leren, en jij weer van haar.

MAAR GOED.. daar ging je vraag niet over.

Als ik jou was, zeg haar dat je haar mist, zeg haar dat als het met de leeftijd te maken heeft dat dat niet het geval hoef te zijn, want als je samen bent, dat je daar ook geen last van heb, je ervaart het ook niet zo, je ervaart het als gewoon jij en zij samen, dat zegt ze zelf ook, dus je wil er gewoon voor gaan, want voor haar voelt het goed, envoor jou en je wilt gewoon niet twijfelen, want je heb je keus al gemaakt en da is zij. En als het nodig is dat je de goedkeuring van haar ouders nodig hebt, dan stel je voor om jezelf bij hen voor te stellen met zijn tweetjes en hun mee te delen dmv een gesprek dat je heus wel goed voor haar zal zijn...

Maar wacht niet te lang, hoe langer je wacht, hoe langer ze de tijd heeft om te bedenken dat ze niets met je wilt en een goeie reden kan bedenken.. Ik zou het vandaag gewoon nog zeggen tegen haar, lucht je hart, verklaar haar je liefde ..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik zal daar zeker want aan hebben.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding