Confronteer ik mijn moeder met haar geheim of zwijg ik voor de lieve vrede ?
Ik kwam 2j geleden te weten dat m'n moeder en m'n exman anno '88 'iets' met elkaar hebben gehad. Ik was op dat moment net 17 en ik zag er toen geen graten in dat als ik van school kwam ze samen aantrof in huis. (let wel: dit herinnerde ik me dus maar pas 2 j geleden). De persoon die met dit geheim heeft toevertrouwd is m'n eigen vader. Hij liep reeds meer dan 20j met dit geheim rond (betrapte hen samen) en heeft dus meer dan 20j op zijn tanden gebeten toen hij me zag huwen met de man in kwestie, ik een kind kreeg etc. Dit nieuws was voor mij als een dolk in mijn hart. Voelde me bedrogen door iedereen op dat moment.Ik heb mijn exman onmiddellijk gevraagd voor een gesprek.Ik héb hem geconfronteerd en hij heeft beaamd dat hij toendertijd (hij was toen 23) werd verleid door mijn moeder. Dat er wat geflikflooi is geweest, dat ze samen whiskey dronken terwijl ik op school was. Sindsdien zit ik dus met een groot moreel dilemma: moet ik mijn moeder nu confronteren met het feit dat ik haar geheim ken, nu ze ziek is(herstellend van kanker), ellendig is? Ik ga haar nooit bezoeken met mijn huidige man.Dan maakt ze 2 staartjes in haar haren, draagt een minirokje terwijl ze 65 is. In nabijheid van mannen krijgt ze nymfomane trekjes naar mijn (subjectief) gevoel, of is zij mentaal ziek? Haar voor immer de rug toekeren kan ik niet, het IS mijn moeder. Zwijgen maakt mij ziek, niet zwijgen ook.. Wat is de raad die jullie me zouden geven ? Ik weet niet wat ik ermee moet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.