Hoe kan ik meer afstand tussen mijn moeder en mij creëren en deze situatie dragelijker maken?
Ik ben een meisje va 17 jaar, ik heb nog nooit iets onverantwoordelijks gedaan, ik heb altijd goede punten op school en ik behandel iedereen altijd met respect. Ik heb mijn moeder nog nooit beledigd, ik heb nog nooit op haar gescholden. Ik heb altijd een hele goede band gehad met haar, vroeger spendeerde ik elke middag met haar, we gingen leuke dingen samen doen. Een jaar geleden ongeveer kregen we iets meer ruzie, ik wilde afstand. Maar ik was volledig afhankelijk van mijn moeder, ik mocht nooit naar vrienden toe, en als dat mocht moesten ze naar míjn huis komen. 6 maanden geleden heb ik een relatie gekregen met een hele leuke jongen, ik kreeg door hem het vertrouwen in mezelf om dingen terug te zeggen tegen mijn moeder. Als zij weer eens op me uitflipte om iets wat mijn broer of vader had gedaan dan verweerde ik me. Ik wilde vaker met mijn vriend iets doen, maar dat kon niet. Zo begonnen de eerste problemen, nu is het zo ver dat het normaal is dat ik uitgescholden word voor weet ik veel wat, alleen omdat ik de waarheid vertel. Ik ben 17, ik mag pas om half 8 iets doen door de week, en dan moet ik om 10 weer terug zijn. Hetzelfde geld voor het weekend, maar dan om 11 uur. Ik heb helemaal geen vrijheid, mijn moeder reageert alles op me af. Vandaag heb ik haar precies op een fatsoenlijke manier gezegd wat ik van de situatie vond, en nu mag mijn vriend niet meer hier naartoe komen. Het probleem is dus dat ik afstand wil, terwijl zij graag de oude ik terug wilt hebben.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.