Weggelopen en uitgeschreven van school wegens angststoornis, wat nu?
Hallo allemaal,
Ik heb op GV veel vragen gesteld over mijn pestverleden/onzekerheden.
Hoe meer vragen ik hier stel hoe schuldig ik me voel, want ik vind niet dat mijn leven afhankelijk van GV moet zijn, maar dat ik hulp nodig heb(deze vraag)is wel duidelijk.
Volgens mij heeft mijn pestverleden (werd nooit aangeraakt/geslagen, het was altijd met woorden en een bedreiging met mes) veel invloed op hoe ik nu ben.
Al 6 jaar lang heb ik verschillende (zowat tientallen) therapies gevolgd, zelfs dagdeel therapie, maar uiteindelijk merk ik weinig/niets ervan.
Daardoor ben ik net begonnen met EMDR-therapie in de hoop dat dat werkt.
Wel werd mij verteld dat ik een angststoornis heb en er word getwijfeld over PDD-NOS.
Dat ik dit zélf niet kan oplossen is duidelijk.
Op de m-bare school ben ik naar speciaal onderwijs geweest (pest incident is nu ca. 6 jaar geleden, dat was op de basisschool), maar omdat ik geslaagd voor examens was, moest ik helaas ook op zoek naar een nieuwe school.
Ik had de gok gewaagd op regulier onderwijs, want ik wou niet geloven dat ik een angststoornis heb.
Ik heb er enorm veel last van en vooral nu ik ook interesse in meisjes krijg, word dit steeds moeilijker (sociaal gebied).
Helaas heb ik fout gegokt en werd het zo erg dat ik voor het eerst wegliep voor school en nu al 3 weken thuis zit.
Ik ben mij bewust van de leerplicht en dat ik leerplichtig (17 jr oud) ben.
Wat kan ik persoonlijk aan dit alles doen?
Toegevoegd na 1 minuut:
Een nieuwe school=duidelijk
m-bare=middelbare
En tenslotte succes man!
Ikzelf had ook veel therapieën nodig voor ik er door heen ben gekomen, en helemaal los er van kom je misschien wel nooit.
Ik ben destijds maanden weg'gebleven' van school, maar bleef wel gewoon ingeschreven. Misschien ligt hier een taak voor je ouders.
Verder hoop ik dat je een therapie, maar vooral een therapeut vindt die bij je past en je kan helpen. Ikzelf heb nog wat extra resultaten behaald met NLP. EMDR werkt voor sommige mensen ook heel goed, helemaal als de angststoornis vanuit een traumtische ervaring komt, en niet 'zomaar'.
Heel veel sterkte, geef niet op, blijf voor en aan jezelf werken!!
Niet de afkorting tenminste.
Zitten/zaten op een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen zmok
Die is opgesplitst in twee kanten; de zmok( voor moeilijk opvoedbare)
En de auti ( voor Assers)
Op die school kunnen ze blijven tot 21 jaar
Er geld daar een anti-pest regel
Er word daar ook echt niet gepest
Deze school is onderdeel van Salto-onderwijs/ koraalgroep
Dat zou iets voor jou zijn bedenk ik me
Je leert daar naar wat je kunt
De ene doet vmbo
De ander leert een vak ,en een ander doet vwo
Er is daar ook heel veel hulpverlening
Ik hoop dat je hier wat mee kunt
Ik wens je alle goeds
ik kan me voorstellen hoe je je voelt onder dit alles.
ik heb ook een angststoornis al komt dat niet door pesten.
Wat je zegt over de verschillende therapieën die maar niet lijken te werken herken ik ook.
Uiteindelijk ben ik daar helemaal vanaf gestapt (ik zeg niet dat jij dat ook moet doen, want ondanks dat ze de angst niet wegnemen krijgt het wel de aandacht die het nodig heeft.)
Ik ben gaan zoeken naar manieren om de rust in mezelf te bewaren zodat ik op de momenten dat de angst zich voordoet ik het de beter kan opvangen.
Wat voor mij hielp was yoga, je leert bijvoorbeeld door goed ademhalen hoe je jezelf kunt kalmeren in stressvolle situaties.
Verder raad ik je aan om voor jezelf een rustige en veilige plek te creëren zodat je een plekje hebt waar je tot jezelf kunt komen en de problemen van de buitenwereld even kunt vergeten. (richt een hoekje van je kamer in met spulletjes die fijne gevoelens bij je oproepen)
Het hielp bij mij ook om de focus te leggen op het overwinnen van je angsten en niet op school, ik was alleen niet meer leerplichtig en had die ruimte dus,
maar misschien kun je dat met je ouders of therapeut bespreken.
Het behalen van een diploma is belangrijk, maar je gezondheid gaat denk ik boven alles dus misschien is er wat te regelen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en dat je gauw je leven een beetje op de rit hebt, want ik ken de chaos die er in je hoofd kan ontstaan en het is niet iets waar je lang mee rond kunt lopen.
Succes
Zoals ik al bij mijn therapie aangaf: "Ik vind dit nog erger dan de dood of eigenlijk is dit zelfs de dood. Ik leef niet voor mijzelf, maar ik leef altijd voor een ander."
En vooral wanneer het dan misloopt op school is het dan heel moeilijk om al die "brokstukjes" op te pakken en door te gaan.
Zo erg als het nu is of was, heb ik nog nooit gehad. Ik ben zelf niet echt een yoga fanaat, heb er eigenlijk totaal niets mee.
De kans is er dat het wel wat voor mij is, maar ik heb persoonlijk nog nooit echt gehoord dat een man (jongen nu) hieraan doet. Inderdaad ben ik er ook achter gekomen dat je het meeste eraan hebt door je angsten wel te overwinnen, want anders kom je er nooit af.
Het probleem is alleen dat ik daar al 6 jaar mee bezig ben en nu toch echt de moed in m'n schoenen begint te zakken.
Het weglopen van situaties en thuisblijven voor angstige dingen blijft heel erg verleidelijk, en verslavend.
Maar uiteindelijk loop je altijd tegen dezelfde muur op.. (figuurlijk)
Je hebt de wat 'zweverige' soorten, die is vaak vrouwen, en vormen waarbij meer puur op de bewegingen en ademhaling word gefocused, daar doen vaak meer mannen aan mee.
Robert Downey Jr. (Iron Man) doet ook aan yoga: http://www.mindbodygreen.com/0-3844/Robert-Downey-Jr-Gets-His-Yoga-On.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.