Mijn familie vormt een pact tegen een van mijn zussen. Terwijl ik als enige haar kant heel goed begrijp. Wat kan ik doen om de situatie te verbeteren?
Ik probeer het mijn familie (moeder vooral) uit te leggen, de kant van mijn zus. Maar er wordt niet geluisterd of overheen gepraat. Ik ben bijna zover dat ik geen zin meer heb in contact met mijn moeder. Ze probeert steeds mij over te halen hun (moeder en andere zussen en broer) kant te kiezen. En als ik zeg dat ik er niet op in wil gaan, dat het iets is tussen hun is, zegt ze: ja natuurlijk. Een dag later begint ze wéér.
Toegevoegd na 30 minuten:
Mijn halfzus wil erkenning voor het feit dat ze misbruikt is door mijn vader (haar stiefvader). En mijn vader heeft ook toegegeven dat hij dat heeft gedaan. Toch is mijn moeder bij hem gebeleven. En het enige dat mijn zus wil is erkenning, dat mijn moeder sorry zegt. Ik zei dat vandaag aan mijn moeder. Ze zei glashard: dat zal ze nooit krijgen, je (half)broer en (andere half)zus zijn ook helemaal klaar met haar. Ik vind het zo erg dat ze jou nu pakt, zei mijn moeder. Alsof ik een halvegare ben die zomaar in iemands mooie praatjes trapt. Ze vinden dat mijn zus maar door blijft zeuren over iets dat zoveel jaren terug is gebeurd en dat ze er nu maar eens overheen moet stappen. Ik ben zo gefrustreerd en mijn moeder ziet dat helemaal niet. Praat gewoon vrolijk eroverheen over koetjes en kalfjes. Ik begin mijn moeder helemaal zat te worden, maar dat durf ik niet te zeggen, dus speel ik ook regelmatig mooi weer tijdens ons contact. Ik wil mijn moeder niet verdrietig maken. Dubbel is alles.
Van zodra je écht begrijpt waarover dit gaat stop je vanzelf met vingerwijzen naar eender wie omdat je merkt dat voor elke vinger die je uitsteekt er tientallen terug komen naar jou.
Want...
op het wederkerige van alles wat we uitsturen is ook nog eens de wet van synergie van toepassing. Weet je hoe ik thans reageer op dit soort fenomenen? Met Dankbaarheid omdat ik in dit leven niet de moordenaar of de verkrachter hoef te vertolken. Door niet te oordelen vrijwaar je jezelf om vooralsnog in een gelijkaardige situatie te belanden. Door te oordelen over anderen trek je steevast onheil naar je toe. Niet noodzakelijk uit dezelfde richting waarnaar jij wees, het komt even vaak via omwegen... maar komen doet het, vroeg of laat... onvermijdelijk! Je kan dus maar beter anders leren denken en met een open hart leren kijken naar de fenomenen die wij met rationeel verstand onmogelijk kunnen bevatten of aanvaarden. En nogmaals, niets is zo werkelijk als het aanvankelijk lijkt. Om dit helemaal te bevatten dien je te denken met het hart en te voelen met de hersenen. Pas dan zie je de logica van het schijnbaar onlogische, pas dan zie je de aanvaardbare beweegredenen van het ogenschijnlijk onrechtvaardige. Ik wens het ook jou toe dat je weldra mag ervaren en bevatten wat ik hier bedoel. Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.