Kan je een gezonde relatie hebben als beide partijen een mondje Engels spreekt?
Ik ben namelijk verliefd geworden op iemand die zelf Franstalig is maar spreekt een beetje Engels.
En mijn Engels is maar matig, dus ik vroeg mij af hoe zo'n relatie op termijn zal er zal uitzien?
Ik wil me er niet druk om maken maar heb toch wel wat angsten dat het in de toekomst alleen maar door de taal niet zou klikken :(
Wat denken jullie hierover?
Tips & adviezen zijn meer als welkom...
Maar...
Ik hoop dat jouw relatie goed uit zal pakken, ik wens je veel geluk en wijsheid!
Moeilijker wordt het wanneer hij geen Fransman is, maar afkomstig uit een totaal andere cultuur (Angola, Zaire oid). Dan moet je wel HEEL erg graag willen en HEEL erg hard werken als de verliefdheid overgaat in hopelijk iets mooiers. Het scheidingspercentage is niet voor niets enorm. Het kan dan ook geen kwaad je te verdiepen in huwelijks- en familierecht in het land van herkomst ; dat kan onaangename verrassingen (en heel veel ellende) voorkomen. Niet dat ik de pret wil bederven ofzo, maar ik ben nogal pragmatisch in romantische aangelegenheden.
moge de juiste woorden op het juiste moment vallen in jullie prille Liefdes-netwerkje ;-) Anyway, Have Fun Any Way!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.