Mijn vriend is ontzettend negatief over alles. Wat te doen?
Mijn vriend is negatief over alles. Alles wat ik doe of anderen doen is in zijn ogen niet goed. Ik heb een nieuwe auto gekocht die niet goed genoeg is in zijn ogen. Mijn vrienden vind hij niet goed genoeg. Ik had al een vakantie met een vriendin geboekt en ook dit is niet goed. Wat moet ik hiermee aan?
Toegevoegd na 2 uur:
Wij zijn al meerdere jaren samen. Nooit was hij negatief, altijd aan het werk, stond altijd voor mij klaar. Sinds voor de zomervakantie is dit zo geworden. Wij zijn samen op vakantie geweest en daar was ook niets aan de hand. Sinds wij weer thuis zijn is het weer versterkt. Ik heb al meerdere malen geprobeerd met hem te praten maar hij ontkent dat er wat is, wanneer ik hier op door probeer te gaan word hij boos.
Ik ga al jaren met mijn vriendin op vakantie. Hij heeft hier nooit een probleem van gemaakt. Voorheen kon hij het ook prima vinden met mijn vrienden, en wanneer zij er zijn is er ook niks aan de hand. Ook heb ik niets gedaan waarmee ik zijn vertrouwen heb kunnen verliezen. Dit is dus ook geen mogelijke oorzaak.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om hem te kunnen opvrolijken. Maar wat ik ook probeer hij blijft negatief over alles.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.