Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijven jongere vaak hangen in een langdurige relatie,terwijl het niet elkaars typen zijn?

Zo had ik tijdens mijn middelbareschool tijd een meisje die drie jaar een vriend had. Het waren in onze ogen twee verschillende mensen maar die erg gek op elkaar bleken te zijn. Na een lange relatie ging het toch fout. Het bleek na een half jaar al fout te zijn gegaan maar toch bleven ze continu bij elkaar en vlogen de vonkjes er weer vanaf. Hoe kan dit ? Achteraf waren ze elkaar types niet en toch waren ze verliefd op elkaar en bleven ze lang samen?

Ik vraag mij dus af waarom jongere lang blijven hangen in een relatie die niet werkt, doen ze dat door onzekerheid, om erbij te horen, of gewoon zoals ieder mens van welke leeftijd dan ook?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ze geloven sterk dat trouw zijn hen verder zal brengen... Later weten ze beter dat een relatie altijd vanaf het begin tot het einde SUPERGOED moet voelen... Begint die niet goed, dan is die niet goed... Durven stoppen is een kunst...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar er zijn ook genoeg stelletjes op jonge leeftijd die stapel verliefd zijn, ondanks dat ze niet bij elkaar passen. Dus voor hun voelt het dan toch net zo goed, als voor mensen die wel bij elkaar passen? Of is dit een verkeerde redenering?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die verliefdheid waar jij het over hebt noemt met kalverliefde... en duurt nooit lang... Dus je mag het zo niet zien...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Derko... Precies jij snapt het...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoelang duurt een kalverliefde dan? Om even een ander vraagje tussendoor te stellen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
paar weken op zijn hoogst...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en de liefde die daarna standhoudt hoe noem je dat dan? =p
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Liefde... Liefde heeft wel een begin en geen einde, en als dat zo is noem ik het pas ware liefde...

Andere antwoorden (5)

ik denk omdat je op die leeftijd nog niet weet wat echte liefde is, ik ben zelf ook nog 15 en heb ook liever een langere relatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien omdat ze fantastische seks hebben....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien zijn ze nog niet in staat, te beseffen dat ze ongeschikt voor elkaar zijn.
Eerst moet je immers weten wie je zelf bent.
Dat duurt soms al een eeuwigheid....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kunnen alle dingen zijn die jij en anderen aangaven. Maar het kan ook dit zijn:
Misschien passen ze wel heel goed bij elkaar, en was het voor hen een heel zinvolle relatie, maar kan jij dat gewoon niet zien...
Is het jouw beperkte kijk op hen, die maakt dat je denkt dat het geen goede match is. Vaak zien we van onze vrienden (en van vage bekenden al helemaal) maar 1 kant. Omdat dat het is dat jullie met elkaar gemeen hebben, of omdat de ander onzeker is om die andere kant te laten zien, of een andere reden.
En dan ontmoet die persoon iemand, die hem/haar aantrekt, iets waardoor hij/zij in zijn/haar buurt wil zijn....
Maar omdat jij die kant van je vriend/vriendin niet kent, denk je dat het een slechte match is. Terwijl diegene wel degelijk een heel sterke band met die persoon kan hebben....
Dus als je over iemand denkt ' dat past toch niet bij hem/haar', bedenk je dan eens dat je misschien gelijk hebt, maar misschien ook die persoon niet de ruimte geeft om helemaal zichzelf te zijn, inclusief die andere kanten en eigenschappen die jij niet kent.

En het kunnen fijne dingen zijn, die ze tot elkaar trekken: samen gelukkig zijn; of minder fijne dingen: iemand om je eigen onrust en onvrede mee te kunnen uitvechten. Dat laatste ziet er voor de buitenwereld al snel uit als iets stoms: ze hebben altijd ruzie, die relatie slaat nergens op. Maar het is blijkbaar iets dat ze in elkaar aantrekt, en dat is niet voor niets. En of die relatie dan een goed idee is of niet, dat weet ik ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze er zelf nog niet achter waren dat je niet bij elkaar horen

Dat dit bij oudere minder voorkomt, komt allicht door het feit dat zij zichzelf al beter kennen en beter weten wie ze zijn er wat ze willen en wie bij ze past.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: