wat kan ik doen zodat ik me opnieuw meer open kan stellen naar mensen ondanks een druk leven?
De laatste tijd kan er nog weinig "bij" bij mij
Ik heb niet echt meer "contact" met mensen. Het lijkt alsof ik wat ben bevroren. ik lijk wel een volle emmer die bij elke druppel erbij overloopt.
Okee, ik heb best wat te doen : werk met een doelgroep die erg veel vraagt, een vzwtje voor toneel (samen met iemand anders), mn huis renoveren e.d.m.
maar waar ik vroeger dan ook nog kon luisteren naar bijvoorbeeld mn vader heb ik nu zoiets van pffff. hij belt enkel omdat hij vindt dat het zo hoort dat kinderen en ouders bellen (vooral : kinderen NAAR ouders bellen) maar niet echt omdat hij benieuwd is hoe het met me gaat of dergelijke.
Idem met sommige andere mensen die ik heb laten vallen omdat ze de hele tijd over zichzelf bezig zijn. Maar ze deden ook wel dingen voor me, alleen nooit luisteren.
Ik zou zo graag weer meer willen geven (zoals vroeger), maar het lukt me niet echt. Ik voel me niet integer als ik interesse veins, maar ik doe het wel.
Een andere vriendin die me wilde trakteren maar telkens heel laat belde ("morgen kan ik") heb ik gezegd dat ik het vroeger wil weten en als ze echt met me wil gaan eten dat ze er dan gewoon tijd voor moet maken.
Mn zus belt ook nooit uit zichzelf,alhoewel ze het super vindt als ik zelf bel of langs kom. Maar nu denk ik : als jij niet es kan bellen, bel ik ook niet meer
Maar eigenlijk vind ik dat heel erg, want zo blijft er op de duur nog maar weinig over van mn vriendenkring.
Hoe wordt ik liefdevoller en opener naar mensen?