Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet een verlegen jongen in contact komen met een meisje/meisjes?

Hallo allemaal,

Ik wéét echt dat er meerdere vragen zijn gesteld met betrekking op het contact krijgen met meisjes en waarom jongens verlegen worden bij meisjes, maar ik wil graag antwoord die betrekking heeft op mij als persoon en die echt gericht gaat op een jongen die niet alleen bij meisjes, maar in het algemeen heel verlegen en onzeker is.
Ik hoop dus van harte dat deze vraag zal kunnen blijven staan, want het heeft voor mij een beste grote betekenis op mijn leven.

Ik ben 17 jaar en ben in het verleden gepest en bedreigd.
Hiermee zit ik dagelijks nog altijd in de knoop en heb al velen therapies achter de rug.
Hoe de theorie in elkaar steekt weet ik zelf al aardig, maar altijd het laatste stapje in de praktijk van het DOEN, ontbreekt.

Soms dan liggen de woorden die ik tegen een meisje zou willen zeggen of vragen al op m'n tong, maar ze komen er echt nooit uit.

Na het pest incident heb ik denk ik sowieso een grote faalangst over gehouden, maar ook een negatief zelfbeeld over mijzelf, m'n uiterlijk etc. Al moet ik toegeven dat na de laatst gevolgde therapie ik wel iets positiever ben gaan denken.

Als jongere zijnde spelen liefde en meisjes veel op het denken en zie ik allerlei leeftijdsgenoten overal heengaan en zonder enige moeite gesprekken te beginnen met meisjes.

Op het moment ben ik i.p.v. de theorie, steeds meer erg uit op de praktijk.
Ik wil heel graag leren contact te hebben met meisjes, gewoon van stap tot stap.

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Super dat je dat hier op papier zet... :)
Probeer met een groep vrienden te gaan sporten of andere leuke hobby's te beoefenen, je zult zien dat je dan al een stuk dichterbij komt.. vraag aan een meisje of je ook wat drinken voor haar kunt halen..
.. er is zoveel mogelijk..houd de deur open voor een meisje..
succes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent al super goed bezig, mijn complimenten!
Focus je niet té veel op het contact maken met een meisje. Je bent nog jong genoeg (al heb je dat al vaker gehoord, denk ik.) Wanneer je ergens spanning voor opbouwt, bijv. bij het aanspreken van een meisje, maak je het moeilijk voor jezelf.
Hoe gaat je af om andere mensen aan te spreken?
Probeer eens een klein gesprekje aan te knopen met de mensen achter de kassa, let op je houding (rechtop, rechte rug, schouders naar achter). Deze mensen zijn getraind om vriendelijk te blijven en zullen dus terug praten.
Bij meisjes kun je simpel beginnen, toch? Gewoon 'hallo/hoi' als jullie in dezelfde sportgroep, o.i.d. zitten is een prima begin.
Maak er geen issue van, dan zit je jezelf in de weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees gerust, ook jij zal mettertijd op vlotte wijze contact kunnen leggen met eender wie.
Jouw wil is er en je hebt de theorie al begrepen. De rest is een kwestie van tijd, geduld en vertrouwen.

Observeer bewust hoe anderen contact leggen met anderen en maak voor jezelf uit of jij het ook zo zou willen aanpakken of niet. Wellicht heb jij gewoon jouw eigen unieke manier nog niet gevonden en dat is hetgeen wat jou momenteel nog parten speelt.

Weet je wat een oudere man mij ooit zei?
Als je op een dag de moeite neemt om écht om je heen te kijken dan zal je merken dat een duurzame vriend of partner voor het leven zelden diegene is die zich komt opdringen maar net diegene is die zich in stilte afzijdig houdt.
En weet je, die man heeft overschot van gelijk gekregen.

Bekijk het dus niet als een nadeel dat je momenteel minder makkelijk contact legt. Je kan van de haantjes de voorste leren door hen blijgezind te observeren ;-)

Treur dus niet maar zie er het voordeel van in en straal dat uit. Je zal merken dat het net die afstandelijke blijgezindheid is die anderen nieuwsgierig doet worden naar jou.

Oefen thuis in de spiegel op een houding en een uitdrukking waar Jij je het best bij voelt. Geef jezelf schouderklopjes en geef jouw spiegelbeeld complimentjes. Schrijf minstens 5 positieve punten over jezelf op en spreek ze ook uit tegen jezelf of jouw spiegelbeeld.
Doordat jouw brein steeds weer positieve boodschappen over jezelf hoort (de kracht van de herhaling) ga je andere hormonen activeren en gaat jouw persoonlijke ingesteldheid en jouw doe-kracht automatisch veranderen.
Let ook maar eens op hoeveel impact een Glimlach op je heeft. Zowel qua uitzicht als gevoel. Met een Glimlach camoufleer je enerzijds jouw onzekerheid en tegelijk activeer je het soort hormonen die jou zelfzekerheid bezorgen.

Blijven herhalen wat goed voelt en blijven vertrouwen in het feit dat ook jij kan wat anderen kunnen. Je hebt op dit vlak gewoon wat extra tijd en extra oefening nodig. Daar tegenover staat dat jij op andere vlakken sneller en doortastender bent dan anderen. Geniet van jezelf en van jouw pluspunten en Ga ervoor!

Liefs, Succes en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de theorie al beheerst kan ik je eigenlijk nog maar 2 tips geven. deze en alle andere tips die hier op je vraag gegeven zijn zal je vast ook al vaker gehoord hebben. maar toch denk ik dat deze wellicht het belangrijkst zijn.

nee heb je, ja kan je krijgen.
simpel, het niet durven vragen zit tussen je oren, je bent bang om iets verkeerds te zeggen.
logisch! maar niet terecht.
wanneer je een nieuw meisje leert kennen is elke zin een goede openingszin. ( behalve de standaard en bekende zinnen)
het meisje kent je niet en je staat er dus neutraal in, wanneer je iets tegen haar zegt: bijv: "hee ik zag je gapen, ben je moe?" zal ze dit niet als een belediging oppakken.

als ik het goed begrijp heb je al een paar keer een meisje mis gelopen omdat je er niet op durfde af te stappen.
op het moment dat dit weer voor dreigt te komen, dat je te lang na denkt over wat te zeggen, realiseer je dan dat niks zeggen je nergens brengt, wat soms wel wil werken is jezelf constant te laten herinneren aan die keren dat je niks deed, uiteindelijk ga je de stap toch zetten omdat je niet nog is die pijn wil
let wel op, wanneer zei ziet dat je staart of twijfelt val je af. belangrijk is dus dat je direct op haar afstapt.
niet denken maar doen

wat vaak ook de grote fout is, is eerst denken wat te zeggen voordat je er op af loopt.
probeer dit is een paar keer andersom.
loop er op af, grijp haar aandacht, en bedenk dan wat je gaat zeggen, op deze manier MOET je wel, je krijgt geen tijd om te twijfelen.

dit zal de eerste paar keer mischien niet goed gaan, blijf dit volhouden, wanneer je de smaak te pakken hebt gaat dit vrijwel automatisch

ik wens je veel success, en houd ons op de hoogte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat je vooral een laag zelfbeeld hebt, ook qua uiterlijk. Nu kunnen we 100x zeggen dat het om het innerlijk gaat maar als jij je buitenkant niets vindt straal je dat ook uit en gaan anderen het "geloven".

Dan is er nog iets wat mij opvalt:
je bent zo nerveus dat je denkt dat iedereen op je let. Dat herken ik, niets durven omdat je dan afgaat voor echt iédereen, en daar kom je nooit meer vanaf, iedereen zal zich dat altijd blijven herinneren als die jou weer ziet, én je er om uitlachen.
Als je goed waarneemt, mensen bekijkt, zal je zien dat iedereen voornamelijk met zichzelf bezig is. Hoe kom ik over, zeg ik iets geks, wat zouden ze van me vinden etc. Net als jij dus... Als jij je dat realiseert en het ook kan zien om je heen weet je dat men lang niet zo op je let als jij denkt. Wat een opluchting was dat voor mij om dat destijds te ontdekken.

In een groep was ik zo verlegen dat ik het vreselijk vond als mijn vriendinnetje met iemand anders ging praten want daar zat ik dan... helemaal alleen en voelde me vreselijk angstig tot misselijk toe. Tot op een dag: ik was met een vriend op bezoek bij 2 mensen, de hele avond. Ik belde hen de volgende dag op en ze wisten niet eens wie ik was... zo stil en op de achtergrond was ik blijkbaar geweest.
Ik was het zat: wilde niet die grijze muis blijven en ging mijn haar anders dragen, droeg vlottere kleding en ging over op lenzen. Het was een goede verbetering.
Mogelijk ook voor jou iets om te doen? Om je uiterlijk te veranderen zodat je verwonderd naar jezelf kan kijken omdat je er toch best leuk uit kan zien?
En langzaamaan durfde ik meer mijzelf te zijn.
Want als je verlegen bent en angstig ben je niet jezelf maar zit je zelf achter die verlegenheid en angst verstopt.

Weet je, veel meisjes en vrouwen houden niet zo van die grove types met blabla, maar vooral van hen die echte belangstelling voor hen tonen.
Jij bent zo op jezelf gericht dat jij nu nog geen echte belangstelling voor een meisje op kan brengen.
En dát is wat telt en dat is wat je zou kan.

Let niet op jezelf maar verleg je aandacht bewust naar een ander. Begin met je ouders, een vriend. Vraag naar hen hoe het met ze gaat, en vraag erover door als ze je antwoord geven. Zo oefen je en uiteindelijk kan je het ook naar een meisje.

Juist door dat te doen waar je bang voor bent (en het jezelf en anderen niet schaadt) helpt je er doorheen.
Dan maar met zwetende handen, het zal je profijt brengen voor de rest van je leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing