Hoe moet een verlegen jongen in contact komen met een meisje/meisjes?
Hallo allemaal,
Ik wéét echt dat er meerdere vragen zijn gesteld met betrekking op het contact krijgen met meisjes en waarom jongens verlegen worden bij meisjes, maar ik wil graag antwoord die betrekking heeft op mij als persoon en die echt gericht gaat op een jongen die niet alleen bij meisjes, maar in het algemeen heel verlegen en onzeker is.
Ik hoop dus van harte dat deze vraag zal kunnen blijven staan, want het heeft voor mij een beste grote betekenis op mijn leven.
Ik ben 17 jaar en ben in het verleden gepest en bedreigd.
Hiermee zit ik dagelijks nog altijd in de knoop en heb al velen therapies achter de rug.
Hoe de theorie in elkaar steekt weet ik zelf al aardig, maar altijd het laatste stapje in de praktijk van het DOEN, ontbreekt.
Soms dan liggen de woorden die ik tegen een meisje zou willen zeggen of vragen al op m'n tong, maar ze komen er echt nooit uit.
Na het pest incident heb ik denk ik sowieso een grote faalangst over gehouden, maar ook een negatief zelfbeeld over mijzelf, m'n uiterlijk etc. Al moet ik toegeven dat na de laatst gevolgde therapie ik wel iets positiever ben gaan denken.
Als jongere zijnde spelen liefde en meisjes veel op het denken en zie ik allerlei leeftijdsgenoten overal heengaan en zonder enige moeite gesprekken te beginnen met meisjes.
Op het moment ben ik i.p.v. de theorie, steeds meer erg uit op de praktijk.
Ik wil heel graag leren contact te hebben met meisjes, gewoon van stap tot stap.
Alvast bedankt voor de hulp.