Hoe te gedragen tot ik weg ben, waneer je partner een affaire heeft?
Ik heb over 4 weken een andere woning en zit tot die tijd met mijn vreemdgaande (ex)partner in een huis. Ik merk dat ik uit frustratie steeds hatelijk ben en strijdlustig rondloop. Ik doe hier voor mezelf geen goed aan. We staan lijnrecht tegenover elkaar en er is niks meer over van wat is geweest. Hoe kan ik het hier tot ik weg ben uit houden?
Toegevoegd na 2 dagen:
Het stikt van de slordige schrijffouten bij mijn reacties, sorry!
Een maand lang dagelijkse frustraties is beslist niet goed voor je! In het ergste geval zou ik in een vakantiehuisje trekken voor zolang : kost een smak, natuurlijk, maar dan kan je alvast een beetje gaan genezen, ipv. steeds meer littekens op je zieltje te krijgen..... Heel veel kracht wens ik je in elk geval toe, om met je nieuwe leven te beginnen, en het vorige zo snel mogelijk achter je te laten!
Of boek even een last minute. Gaat de tijd ook sneller voorbij...
Als mensen zeggen dat je best mag komen logeren doen ze dit met hun hele hart. Dan ben je niet tot last. Je vraag "hoe je te gedragen" wijst op idem : je zit teveel met anderen in en ik vrees : te weinig met jezelf. Speelt het misschien ook mee dat je hem niet kan loslaten, ook al heeft hij een 'ander" (niet dat dat moet hoor, het is maar een vraag...).
Geloof me : even uit huis gaan is het allerbeste wat je kan doen. Voor jezelf, maar ook voor hem. Ik kan me niet voorstellen dat je je happy zal voelen binnen vier weken, als de termijn "om" is.
Hem de ruimte geven zal ook een gunstig effect hebben. De "spanning" is dan minder, omdat jij weg bent, hij kan doen en laten wat hij wil zonder dat er iemand kijkt. Hij kan de andere vrouw dan waarschijnlijk ook objectiever benaderen en misschien ook wel minder idealiseren.
En buiten kommer en kwel zal je bij je vrienden en/of familie ook wel afleiding hebben zodat je er niet de hele tijd mee hoeft bezig te lopen.
Vluchten kan altijd nog!
Want...
de overwinning op jezelf is groot als je een manier kan vinden om toch te blijven. Je leert daardoor nuttige zaken die je voor de rest van je leven bijblijven en steeds opnieuw van pas komen. Weet je, als je deze 4 weken een andere wending kan geven aan jouw denkvermogen dan kan je ook een andere wending geven aan jouw gedrag en dan geef jij zowel jezelf als jouw partner het mooiste signaal dat mensen aan elkaar kunnen geven. Ik roep mezelf op kritieke momenten altijd tot de orde door te zeggen:
We worden door het Universeel Centrum élk moment getest op ons vermogen om te "Blijven Houden Van" en ik wil slagen in die test! Hopelijk kan je de klik maken om datgene wat ooit mooi en veelbelovend begon ook mooi af te sluiten van jouw kant.
Want...
de wijze waarop je afscheid neemt heeft een enorme impact op de wijze waarop je met jezelf en anderen verder gaat. Zorg dan dat Jij op zijn minst degene bent die tegen zichzelf kan zeggen dat je er alles aan gedaan hebt om tot de laatste snik een vredelievend mens te zijn. Laat hetgeen de ander deed of doet niet aan jouw vermogen tot liefhebben knagen.
Ik weet als geen ander hoe moeilijk deze opgave is maar als ik het kan dan kan iedereen het. Je wil mijn verhaal echt niet kennen, maar als je het zou kennen dan zou je perplex staan dat ik überhaupt nog het woord Liefde over mijn lippen kan krijgen. En toch, ik slaag er elke keer opnieuw in om van mensen te houden zoals ze zijn. Ik wens ook jou en alle anderen dat vermogen toe. Uit ervaring weet ik dat anderen automatisch milder worden tegenover ons als wij oprecht milder worden in het algemeen. Dus ga ervoor en wees lief met en voor jezelf! De rest volgt vanzelf. Ik geef je alvast een + om jouw moreel wat op te krikken ;-) Liefs, Succes en Big Smile van me
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.