Kan ik een DNA Test doen zonder dat mijn vader toestemming moet geven?
Ik heb hele sterke twijfels of mijn vader ook echt mijn biologische vader is. Mijn moeder negeert mijn vragen erover. Mijn oma heeft mij ooit gezegd dat zij mij iets moest vertellen als ik ouder was, alleen die is heel plotseling overleden. Ik heb niet het idee dat ik het buiten mijn ouders om aan andere kan vragen. Naar mijn gevoel is er verder niemand die het mij kan vertellen of er meer vanaf weet.
Ik lijk erg veel op mijn moeder, maar ben bruiner dan mijn zussen, heb als enigste uit de familie zeer sterkgekruld (bijna kroes) donker haar. Lijk totaal niet op mijn vader en hij behandelt mij hetzelfde als mijn half broer. Veel afstandelijker dan de rest van zijn kinderen.
Omdat ik ook geen goede band met mijn vader heb, durf ik hem niet te vragen een DNA test te laten doen. Dit omdat ik geen heisa wil maken in de familie en ik weet zeker dat mijn vraag als dom en onzinnig word opgevat. Toch blijven mijn twijfels groeien, ook mijn vriendin twijfelt sterk.
Ik zou heel graag meer zekerheid willen hebben, ook omdat ik als ik eenmaal zeker weet dat hij niet mijn biologische vader is, meer aan mijn moeder kan vragen. Dan kan zij er immers niet meer over omheen
Toegevoegd na 10 minuten:
Aan zijn dna komen daar kan ik wel wat op vinden. Dat hoeft namelijk niet perse in een ziekehuis te gebeuren. Maar moet hij ook zijn handtekening zetten, toestemming geven, zijn paspoort laten kopieren, dat soort dingen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.