Wat te doen aan roddels/onjuistheden in de prive sfeer?
In mijn schoonfamilie gaan roddels en/of onjuistheden over mij de ronde.
Deze pure roddels worden tot stand gebracht door iemand uit hun familie.
Normaal gesproken laat ik roddels voor wat ze zijn maar deze keer voel ik mij zeer gekwetst.
Mijn schoonfamilie is een familie van ´Een voor allen, allen voor een´ dus dat maakt het voor mij als buitenstaander moelijk hen mijn gelijk te tonen.
De persoon in kwestie die de roddels veroorzaakt wil niks van mij horen en komt zeer overtuigend naar haar familie over.
Toch wil ik dit deze keer niet over mij heen laten gaan en deze onterechte fabels over mij zomaar laten voor wat ze zijn.
Ik weet dat waneer ik hier wat over ga zeggen, ik hun fabelverzinnende familielid hierdoor in haar nadeel zou neerzetten omdat ik moet uiten dat zij dus glashard staat te liegen, daarbij is zij een bijna statusicoon in hun ogen.
Naar mijn weten sta ik bekend als een niet roddelend persoon die nooit zomaar oordeelt over een ander.
Tevens zijn deze mensen niet gewend dat ik bij hen aanklop.
Dus hoe kan ik dit het beste aanpakken en anderen zo min mogelijk voor het hooft te stoten indien mogelijk?
Toegevoegd na 22 minuten:
Naast dat het kwetsend is kunnen de roddels mij in kwaad daglicht zetten waneer deze worden gelooft.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.