Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een relatie na 35 jaar nog echt spannend zijn?

En dan niet het stomme gebazel over vertrouwen,begrip en aandacht..Volgens mij kan dat namelijk niet meer spannend zijn..spannend zijn alleen dingen die nieuw zijn..

Toegevoegd na 43 minuten:
Wij..Mijn vriend en ik gaan heel vaak hele gekke dingen doen..Dus het is nog spannend genoeg..
Als we midden in de nacht samen wakker worden, gaan we regelmatig naar het strand om daar lekker te wandelen of misschien wel vrijen..Maar ook dat is na 10 keer niet spannend meer..Ik merk dat er veel mijn vraag niet goed snappen!!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk je dat mensen die al 35 jaar samenzijn per definitie samen geen nieuwe dingen meer doen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@sharona30: dat komt met name door je eerste toelichting op je vraag. Je spreekt je daar al volledig uit over je vraag. Logisch dat daar op gereageerd wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heb ik gedaan om antwoorden te voorkomen...Maar goed ik zal er op letten in het vervolg;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee dat is niet spannend, het is saai, maar wel heel waardevol... En met de meeste respect... Samenzijn is alles... Zo lang het nog kan, genieten of je leven ervan af hangt...

Samenzijn is een gebed en geen gebet meer... (doordenkertje weer)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Yes +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zegt dat niet alles, jij weet waar ik het over heb... :-))
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk, daar krijg je gewoon weer een plusje voor van me. Al vind ik het persoonlijk niet saai. Saai is vervelend, voorspelbaar hoeft niet saai te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En ineens snapt iedereen XiniX.. aan de plusjes te zien;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vermoedelijk heeft hij op dat gebied al wel wat ervaring ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@all... :-))

Andere antwoorden (12)

Ik kan niet vanuit mijn eigen ervaring spreken.
Maar ik heb op mijn werk iets heel moois meegemaakt.
Wij gingen met de auto op pad om bloed te prikken bij de mensen thuis.
Komen we aan bij een normaal rijtjeshuis.
Wonen daar 2 ontzettende lieve mensen. We hadden al gezien dat de man die we moesten maar liefs 101 jaar oud was. Eenmaal blijkt de man eruit te zien als 75 a 80 jaar. Nog helemaal fit en bij de tijd. Zijn vrouw was op dat moment 99 jaartjes jong. En in dezelfde conditie.
Als je kon zien hoe ze na elkaar keken. Nog steeds helemaal verliefd. Bijna als 2 jonge pubers.
Na wat vragen (die ze heel graag beantwoorden) bleek dat ze bijna (volgende maand) 80 jaar getrouwd waren. En ze kende mekaar al 90 jaar.
Als dat geen echte liefde is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is wel heel bijzonder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
super
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Vics: Als je zo in goede gezondheid oud mag worden?+1
Niemand ontkomt aan de tand des tijds
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geweldig !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 daar word ik helemaal warm van...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 Schattig...
Spannend, je weet hij hoe hij denkt, snurkt, praat, lacht, vrijt, scheten en boeren laat. Je weet alles van elkaar. En dus weinig of geen spannende dingen komen nog boven tafel.

Als je elkaar net leert kennen is alles nieuw en spannend.

Na 35 jaar spannend nee alleen dat je weet dat je wat aan elkaar hebt. En natuurlijk de rest maar dat gebazel wil je niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rieneke1
15 jaar geleden
+1 lora!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
van mij ook +
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En van mij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Jazeker kan dat!
maar als je een en ander 'stom gebazel' noemt is de kans dat het jou overkomt maar klein.....
Als JIJ het niet nieuw en spannend houd zal zij het ook niet doen, en daar ga je dus.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
precies +
Er zit na 35 jaar geen spanning meer in, omdat je niet verrast zult worden door de ander over zijn/haar gedrag. Maar er kunnen nog voldoende spannende dingen ondernomen worden samen. Dat is maar net hoe je bent, en hoe je je leven inricht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Juist +1
Ja, nog heel spannend. Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat U refereerd aan een door mij gegeven antwoord
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan hoe je samen in het leven staat. Ik ken jonge gezinnen waarbij de spanning nu al helemaal weg is. Die ondernemen niets meer, alles in huisje boompje beestje en that's it.

Als je lang samen bent, zul je omdat je ook ouder wordt, niet meer elk weekend gaan samen gaan bungee jumpen. Om maar een voorbeeld te noemen. Maar dat wil niet zeggen dat je relatie niet spannend is. Je kunt elkaar op allerlei manieren blijven verrassen. Het hangt er ook maar van af wat je onder spannend verstaat.

Verder zorg je zelf voor de spanning en dat hoeft dus absoluut niet leeftijdsgebonden te zijn. Dus je hoeft niet bang te zijn om een lange relatie aan te gaan, je bent er zelf bij, dus houd het zelf spannend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk als jij het spannend wilt hebben/houden, dat je dan toch zelf die spanning in het huwelijk moet blazen en iets nieuws moet verzinnen.
Dat kan een ander (buiten je partner) niet voor je doen, helaas.
Loop eens een sexshop in, koop iets spannends..

Ik ben in een huwelijk van 33 jaar tevreden met wat we hebben bereikt en dat we überhaupt nog samen zijn.
Maar jammer genoeg wil je, zoals je al aangeeft, dit stomme gebazel niet horen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed gezegd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
inderdaad +
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toch krijg je een plusje;-) +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
;-)
Maar op een bepaald moment heb je meer behóefte aan veilig en vertrouwd en intiem dan aan spannend. Echt waar. Zou dat niet zo zijn, dan zou je je hele leven van de ene *** (vul in geslachtsdeel naar keus) op de andere moeten kruipen, en hoe 'spannend' ook, dat wordt toch ook een keertje saai. Ik had het na een jaar of tien wel gezien, eerlijk gezegd.

Ik ben natuurlijk nog lang niet zo ver, nog geen 20 jaar, maar wij weten elkaar toch echt nog wel regelmatig te verrassen of nieuwe dingen te ontdekken, hoor. Of we ondernemen samen iets nieuws en spannends ; er is meer in het leven - ook meer spannende dingen - dan sex alleen hoor.

Als je vertrouwen, begrip en aandacht stom gebazel vind, be je OF nog heel jong, OF heb je nog nooit een echt diepe, warme, waardevolle relatie gehad. En ja, ongetwijfeld kan het ook na 35 jaar nog spannend zijn. Tenslotte ben je dan allebei geen 20 meer...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oei, oei wat ga je het nog moeilijk krijgen in relatie(s), als jij datgene wat uiteindelijk een van de meest waardevolle dingen gaat worden stom gebazel noemt.
Jammer voor je toekomstige partner, of waarschijnlijk partners, want heel lang zul je niet bij een een dezelfde partner blijven, zou maar saai worden in jouw ogen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
voor mij is het spannend... elke dag... elk moment... juist in de gewoonheid der dingen...
doe ik mijn ogen open... en hopla!!! daar zie ik mijn geliefde... en dat telkens weer... als dat niet spannend is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Echt spannend das lastig maar hou het gewoon leuk met elkaar.Zolang jullie nog van elkaar houden,elkaar respecteren en voor elkaar door het vuur kunnen gaan wees er dan tereden mee.Spannend tja op welk gebied wil je het spannend hebben.op sexueel gebied kan je altijd op zoek naar iets nieuws en dus spannends,voor je mentale relatie kan je ook iets nieuws gaan doen,er is altijd wel wat wat jullie nog nooit samen gedaan hebben?
Wees blij dat jullie na 35 jaar nog samen zijn,zolang je gelukkig bent,de meeste realaties houden nog niet eens stand tegen woordig.Mijn man wen ik zijn volgend jaar november 12 en een half jaar getrouwd,echt spannend is onze realtie niet,maar we zijn gelukkig met elkaar,houden van elkaar en stoeien nog met elkaar.Plagerijtjes over een weer,soms een spelletje maar we kunnen ook gewoon heerlijk een weekendje lekker niksen,lekkere hapjes er bij en dan heerlijk film kijken de hele dag,met de matras op de grond lekker niks doen.dit doen we nu we kinderen hebben ook nog steeds,die mogen dan lekker op de bank er bij en dan liggen we de hele dag familie films te kijken en slapen we lekker met zijn alle beneden.
Maar spannend is dit allemaal niet maar heb je dat nog nodig dan?ga na hoe gelukkig je bent met de situatie,praat er over met je partner over hoe hij/zij er over denkt,maar ik denk dat je na 35 jaar het spannende niet meer nodig heb?
Verras elkaar als jullie het samen spannend willen houden,doe eens wat geks!
Er is altijd wel wat spannends te bedenken,als jullie dat nodig hebben!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spanning??
Hou toch op!
Mijn relatie is - al 43 jaar - een rustpunt in mijn veel te turbulente leven. Turbulent in de ruimste betekenis dan. Nieuwe ‘spannende dingen’ zoals jij dat ziet zijn voor mij al afgezaagd en de beleefde nieuwe ‘spannende dingen’ droegen weinig bij tot ons levensgeluk. Ik zoek geen 'spanning' maar verdieping en harmonie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je spanning zoek moet je kaper worden in Somalië of een hoerenkast opzetten in een havenplaats of drugs gaan smokkelen. Alle andere 'spannende zaken' zijn nep, net zoals vrijen op het strand alleen maar pijn doet vanwege het schurende zand
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: