Hoe moet ik omgaan met mijn vader?
Vroeger heeft mijn vader zich nooit met ons bemoeit. Vond ik niet erg, had mijn moeder wel. Maar nu gaat hij zich soms ineens wel ergens mee bemoeien. Dat stoort mij dan. Maar soms ook totaal niet. Ik ben een beetje bang voor hem, omdat hij als hij boos is ook met dingen gaat lopen smijten enzo en zich eigenlijk niet echt onder controle heeft. Vorig jaar wist ik niet eens wanneer ik wel of niet 'hoi' tegen hem mocht zeggen. De ene keer werd hij kwaad omdat ik het juist wel zei, en een andere keer weer omdat ik niets zei. En ook is het zo dat ik van hem altijd om zijn grapjes zou moeten lachen, of er wordt weer gezegd dat ik chagrijnig ben, maar ik vind zijn humor walgellijk. En als ik zijn mening niet deel dan raak je in een vreselijke discussie belandt, waarbij hij niet echt naar mij luistert en met 20 duizend keer hetzelfde argument komt en je kan alleen maar wegkomen als je toegeeft en niet eerder zelfs al moet je ergens heen ofzo.
Als er een keer visite is dan kan hij zich ineens wel aardig gedragen. (tenzij 1 kant van de familie, die volgens hem niets goed kan doen, terwijl ze juist altijd ontzettend hun best doen voor iedereen).
De beste verassing als ik thuis kom, is als hij dan opeens weg is en pas een paar dagen later weer thuis komt. Dan is de sfeer is ontspannen. Wat mij dan wel weer stoort is dat tegen ons gezegd wordt dat er geen geld is, maar hij kan tig keer per jaar op vakantie. Hij heeft ook geen werk en zoekt er ook niet naar.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.