Hoe stop ik de ruzie tussen mij en mijn ouders?
Ik heb al een tijdje ruzie met mijn ouders. Ik ben 17 jaar en ben nu deze week bezig met mijn examens. Laats heeft mijn vader mij beschuldigd voor iets wat ik niet heb gedaan ik heb heel veel moeite moeten doen om te vertellen dat ik niet lieg. Maar mijn vader gelooft me nog steeds niet. En ik probeerde hem maar te overtuigen dat ik niet lieg. En hij zei maar dat hij mij geloofde om van het gezeur af te zijn. Maar hij wilt geen sorry zeggen over het feit dat hij mij beschuldigd heeft. En deze week beschuldigde hij mij gewoon weer. En dan zegt hij ja waarom zou ik je geloven je hebt wel eens vaker gelogen. En ja ik heb wel eens gelogen maar dat betekend niet dat ik dat altijd doe, en dat betekend ook niet dat mijn vader zijn excuses niet hoeft aan te bieden. Dus ik negeer hem totdat hij sorry zegt, maar hij zegt maar geen sorry, blijkbaar vind hij het minder erg dat ik hem negeer dan sorry zeggen. En dat vind ik ook heel erg. En tenslotte luisteren zo nooit naar mij en zien ze altijd mij als een kind die een grote mond heeft. Ik geef toe dat ik een grote mond heb maar dat heb ik alleen als ik onterecht wordt beschuldigd of gewoon onrecht plaats vind. Waarom zou ik anders een grote mond geven? Maar mijn vraag was dus hoe overtuig ik mijn ouders ervan dat ik gelijk heb met het feit dat mijn vader zijn excuses moet aan bieden en dat ik hier veel onder lijd. En het boeit hen ook niet dat ik nu examens heb. Ze gaan gewoon door met zeiken. Schijt aan mij hebben ze dus toch?
je bent 17 jaar, praat met je ouders..
je moet in ieder geval stappen gaan ondernemen ..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.