Hoe ga je om met genegeerd worden? Zie voorbeeld
Je hebt een leuke dag met iemand gehad en later vraag je die persoon opnieuw uit voor een wandeling of iets dergelijks. Diegene geeft aan dat hij/zij wat anders heeft, dus ok, je legt je erbij neer.
De volgende keer maak je een complimentje en vraagt degene opnieuw mee uit of wat leuks te doen. Je ziet die persoon online, krijgt melding dat het bericht is gelezen, maar er komt totaal geen antwoord, en even later is de persoon offline.
Ik heb zoiets wel vaker en voel me dan best wel genegeerd, omdat daarvoor nog gezegd is dat diegene het zo leuk had en het zo gezellig met me vond. Wat maakt dan dat diegene niet even op zijn minst antwoord kan geven? Dit doet mij pijn en ik zoek een manier om hiermee om te gaan.
Meestal hoor ik nooit meer wat, maar wat als ik wel wat hoor, en ik me nog steeds gekwetst voel. Waar kom je voor jezelf op? Waar is dat normaal en acceptabel? T schijnt steeds meer gewoont voor mensen te worden gewoon geen antwoord te geven, maar ik vind dit best wel onbeleefd. Hoe ga ik hier nu het beste mee om? Alle tips zijn welkom.
Toegevoegd na 6 uur:
k Gaf hierboven een online voorbeeld maar kan net zo goed telefoon of in real life zijn natuurlijk.
Ik bedoel het maar als voorbeeld dat iedereen zijn zwakke plekken heeft, en dat zeker niet altijd meteen kwaadwil is.
De opmerkingen: Jij bent ook nooit online en waarom reageer je niet enz, vond ik erg vervelend, mede omdat ik me verplicht voelde om te reageren, maar daar vaak helemaal geen behoefte aan heb.
Je gekwetst voelen is iets, waar je zelf aan kunt werken.... daar kan niemand anders iets mee of iets aan doen.
Waar kom je voor jezelf op? Daar waar jij behoefte aan hebt.
Normaal en acceptabel bepaal jij ook zelf. Normaal bestaat niet en acceptabel is een mening/oordeel, dus subjectief.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.