hoe gaat een scheiding precies in werking als je ook kinderen hebt (op 1 kind staat voogd omdat die onder behandeling stond) en een uitkering hebt ?
stel je hebt een uitkering en zit te denken om te scheiden omdat t niet lekker loopt je heb dan een van de 2 kinderen staat een voogd op omdat er dingen niet hellemaal lekker liepen totaal plaatje hij werd gediagnoseerd adhd met nog wat problematieken dus geen rare dingen we wonen dus gewoon allemaal samen maar ik wil toch graag weten wat voor invloed t allemaal heeft als we gaan scheiden sta ik dan op straat zonder geld of kan ik een uitkering krijgen en een ander huisje en de kinderen moeten we een regeling opstellen op papier of kan dat onderling ?? wat als vader weer werkt krijgt hij dan minder tijd met ze of moet ik dan bij hem komen oppassen of kunen ze dan bij mij blijven.
graag serieuze reakties aub of liever dan geen reaktie!!
of privé bericht mag ook wel graag een antwoord als je er verstand van hebt.
Zo ja, dan heeft zo'n overeenkomst gevolgen voor de staat: geen belasting bij overlijden, fiscale consequenties enz.
En daarom moet je in dat geval de scheiding via een advocaat (of soms notaris) laten regelen. Dat kost heel veel geld. Is zo'n overeenkomst er niet (dus je woont samen met of zonder samenlevingscontract), dan kun je alles zelf regelen. Want wat jij met je partner hebt afgesproken, daar heeft de staat niets mee te maken.
Ga ervan uit dat elke relatie te redden valt als je maar om hulp vraagt om ongewenste situaties een positieve wending te geven.
We gaan er volgens mij te snel van uit dat uit elkaar gaan de beste oplossing is.
Heel vaak is dat niet zo want doorgaans komt minstens één van beide partners nadien in een nog veel moeilijker situatie terecht.
Op dat vlak ben ook ik een ervaringsdeskundige en ik wil de mannen en vrouwen die (soms vele jaren van wijsheid later) spijt hebben van hun scheiding(en) echt niet te eten te geven hoor. Denk dus AUB eerst eens heel goed na over een mogelijke verbetering van jullie situatie als gezin. Denk daarbij niet enkel aan jezelf maar ook aan de kinderen. Denk ook eens na hoe jij je zou voelen indien je straks jouw partner een heel leuke band ziet hebben met een andere partner. Indien je het gevoel hebt dat het jou niks kan schelen dan zou het inderdaad kunnen dat jullie compleet opgebrand zijn met elkaar. Indien je het moeilijk hebt met die gedachte dan kan dat een stimulans zijn om jezelf weer te herpakken in de relatie en jezelf weer opstelt op de wijze zoals een kersverse partner dat zou doen. Geen gezeur dus over alles wat niet verlopen is zoals gewenst maar veel plezier vanwege het samen leuke plannen maken.
Ja hoor, het kan en het werkt effectief als je er beiden voor open staat. En ik weet het, blijven is niet altijd de makkelijkste oplossing op het moment van diepe crisis maar op termijn is ze vaak wel de meest lonende voor alle betrokken partijen. Dus ik hoop van harte dat jullie het toch nog redden samen ;-) Liefs en succes ermee!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.