is het normaal dat mijn man mij voor de voeten gooit dat hij het meeste betaalt?
we zijn getrouwd onder huwelijkse voorwaarden; sindsdien betalen we de huishoudkosten (ook 2 kinderen) naar rato. Daarvoor ging het 50-50 ook al verdiende ik minder dan hij. Ik vond dat toen best omdat ik me daarbij onafhankelijk voelde. Maar door werkeloosheid en kinderen krijgen ben ik minder gaan verdienen. Als het tegenwoordig over het huishouden gaat zegt hij dat ik het maar moet doen want hij betaalt overal al meer voor, dan kan ik zo mijn deel bijdragen. Ik doe al het meeste in het huishouden en heb ook relatief de meeste zorg voor de kinderen (naast een baan waar ik helaas niet zo veel als vroeger verdien) dus vind het niet redelijk. We krijgen hier ruzie over, en ik kan zien dat hij echt baalt van het bedrag dat hij elke maand 'voor mij' moet inleggen, zogezegd. Ik weet dat veel mensen het normaal vinden om alles samen te delen, maar dat ga ik nooit bereiken bij mijn man. Maar mijn vraag is: met welke redenering kan ik hem laten weten dat hij niet het recht heeft om mij via dat geld te dwingen het huishouden en de zorg alleen te doen?
Sterkte!
Vraag hem of hij thuis blijft om voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen, dan kan jij gaan werken. Misschien vind hij dat een goed idee.....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.