Ik heb 7 jaar geleden de diagnose Asperger gekregen. Nu herken ik me veel meer in ADD. Hoe kan dat? (Zie beschrijving)
Ik heb 7 jaar geleden de diagnose Asperger gekregen. Nu herken ik me veel meer in ADD. Hoe kan dat? (Zie beschrijving)
Ik ben een meid van 16 jaar.
Ik heb 7 jaar geleden de diagnose Asperger gekregen. Omdat:
- Ik niet tegen onverwachtse veranderingen kon.
- Voor heel veel dingen bang was.
- Niet goed contact kon leggen.
- Mijn hoofd heel vol was.
- Geen goed overzicht op dingen had.
- Grove motoriek was niet alles.
Er waren nog wel meer van die kleine dingen, maar dit waren de hoofdzaken.
Nu ik 16 ben herken ik me in heel veel dingen niet meer. Ik heb 5 jaar therapie gehad en dat heeft me enorm veranderd. Ik heb veel leuke contacten, ben bijna nergens bang voor en onverwachtse veranderingen kan ik prima aan. Waar ik op dit moment nog wel steeds last van heb is dat mijn hoofd soms zo vol zit en niet meer normaal kan denken. Ik kan dan echt niets meer en de enigste oplossing is dan muziek luisteren om mijn hoofd weer leeg te maken. Dit helpt. Waar ik ook nog wel last van heb is dat geen overzicht over bepaalde dingen heb. Ik heb pas onderzoek gedaan op internet en kwam erachter dat dit geen hoofdkenmerken van Asperger zijn. Dat is meer sociale contacten, waar ik nu totaal geen problemen mee heb. Bij ADD waren de net genoemde problemen wel heel belangerijk en herkende me er echt in. Nu vraag ik me af Asperger dus kan veranderen in ADD. Komt het misschien door de puberteit?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.