Hoe reageer ik best als mn vriend telkens dreigt de "relatie te beëindigen" (om mezelf er dus niet door te laten overrompelen)?
Bij elke kleine ruzie gaat mn vriend uit zn dak. Okee, ik weet ook wel dat ik een confronterend mens ben en daar wil ik iets aan doen. Maar ik heb de indruk dat ik dit niet binnen een beschermde context kan doen omdat hij bij het minste geringste roept dat we niet bij elkaar passen en dat het "concept relatie hem teleur stelt". en van die dingen. Ik heb gewoon het gevoel dat ik totaal niet belangrijk ben voor hem, alhoewel hij me op vele andere momenten laat zien dat dat wel zo is Alleen in zijn woorden laat hij altijd uitschijnen dat hij er niet om geeft als hij me kwijt is. Dat kan trouwens perfect een dag nadat hij gezegd heeft hoe fantastisch we het met elkaar hebben...
Dit verwart me wel wat. Ik heb dan de neiging om ofwel boos te worden (als ik me sterk voel) ofwel de plooien glad te strijken (als ik in mijn verlatingsangst geraak). Nu zijn we naar Berlijn geweest en daar was een kleine ruzie over het feit dat ik verwachtte dat hij zou eten op een bepaald moment en hij niet wilde. Okee, ik heb dan hem wat "gepusht" en ben buiten gegaan (om af te koelen). En heb me nadien verontschuldigd. Maar hij blijft dan drie dagen zuur waardoor ik ontplofte en misschien dingen gezegd heb die niet horen...
Deze voormiddag was hij terug vriendelijk en lief, maar ik heb het opnieuw ter sprake gebracht. verkeerd misschien, ik goot olie op het vuur en daar gingen we weer "we passen niet bij elkaar"...
Kan ik iets doen zodat ik rustig blijf en de boel niet escaleert?
Toegevoegd na 5 dagen:
bedankt iedereen!