Hoe kan ik me het beste gedragen bij iemand die heel overheersend en arrogant doet, soms zelfs zo dat je, je bij haar minderwaardig voelt?
De vrouw van mijn neef is behoorlijk " aandachttrekkend" de mannen vinden haar fantastisch met alles wat ze doet, en daar maakt ze ook gebruik van. Tegen mij doet ze altijd alsof ik niets ben, en wordt daardoor nergens voor uitgenodigd, en mijn ouders etc en de rest van de fam. wel. Ik voel mij altijd erg onzeker, dat was al van jongs af aan. en ik mer dat zij daar vaak nog graag een schepje boven op doet. op een gegeven moment begint mij dat echt te irriteren, ze kan mij op verjaardagen waarbij zij ook aanwezig is, ontzettend geirriteerd naar mij kijken terwijl ik dan weer zoiets heb van wat doe ik toch verkeerd? wanneer ik iets zeg en/of vertel wordt ik voor onnozel aangekeken, wat ik erg vervelend vind. Sommige familieleden doen er erg luchtig over, maar het knaagt aan mij, en ik ken mezelf ook wel een beetje, dat wanneer dit zo door gaat ik er es wat van zeg, maar ik wil aan de andere kant de lieve vrede bewaren, gezien mijn familie gelovig is en ik dan weer voor " boeman" wordt aangekeken, en vaak als ik er met mijn ouders over praat, dan zeggen ze van ah trek het je niet aan, zo is ze nou eenmaal etc etc etc. Nou sorry maar ik begin er een punthoofd van te krijgen, ik voel me soms met bepaalde dingen gewoon echt buiten gesloten. Iemand die zich hierin herkent? Alle tips en adviezen zijn van harte welkom. Groeten Adina
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.