Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je verliefdheid stoppen/reduceren?

Ik ben verliefd, en denk echt de hele dag aan hem. Aan de ene kant is dat natuurlijk leuk, aan de andere kant word ik soms een beetje gek van mezelf omdat ik dan zoooo ontzettend graag naar hem toe wil dat ik aan niets anders meer kan denken.
Kan ik de verliefdheid reduceren, zodat ik minder liefde voor hem voel, of is verliefdheid iets wat niet te stoppen/reduceren is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Als je verliefd bent, kruipen je gedachten heel de dag naar hem en..dat wil je ook heel graag.

Wanneer jij de neiging hebt om je verliefdheid een beetje te temperen..omdat je een beetje 'gek' van jezelf wordt, dan vrees ik dat je verliefdheid reeds wat aan het afnemen is.

Want normaal gesproken wil je niets anders dan bij hem zijn en heel de dag aan hem en aan zijn kussen denken.

Je verliefdheid op een laag (of op een lager) pitje zetten is vrijwel onmogelijk als je echt dol op iemand bent..

Verliefdheid kun je dus niet zomaar eventjes stoppen c.q. reduceren..of, al dan niet tijdelijk, onderbreken.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee verliefheid valt niet te stoppen , het is iets wat in de hersenen geregeld wordt
verliefheid heeft tot doel een band te laten groeien met een potentiele partner
als je wordt afgewezen kan dat een enorme wanhoop verschaffen
met verliefdheid komen er in de hersenen stoffen vrij die gevoelens van vervoering veroorzaken
de verliefdheid kan wel 3 tot 12 maanden duren
verliefdheid is in feite een biologische truc om een man en vrouw bij elkaar te laten blijven om zich voort te planten
het is dus normaal dat je de hele dag aan hem denkt maar als die jongen geen belangstelling toont dan zou ik die gevoelens maar over me heen laten komen
het gaat vanzelf weer over als de verliefdheid niet wordt beantwoord
je wilt jezelf toch niet voor de gek houden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja er zijn wel wat middeltjes om extreme gevoelens van verliefdheid te reduceren naar een gehalte dat jij als meer comfortabel ervaart.

Het is echter uitzoeken welk middeltje bij jou aanslaat of niet.

Soms kan het helpen om die verliefheid van je af te schrijven via een brief, email, dagboek, blog, een kort verhaal, een boek, een gedicht, een songtekst enz.
Doorheen heel de geschiedenis hebben ontelbare mensen hun verliefdheid trachten te beteugelen via diverse tekst-kanalen.

Je kan ook aansluiten bij een leuke praatgroep waar je voluit kan praten over jouw gevoelens.... al pratende breng je jezelf enerzijds tot rust maar anderzijds kom je dan soms ook tot het besef dat degene waarop je verliefd bent ook een persoon met gebreken is en soms volstaat het om je plots te ergeren aan één of ander storend element om weer met je 2 voeten op de grond te komen.

Indien het echt te extreem gaat aanvoelen of té lang gaat duren naar jouw zin dan kan je ook aan je ouders vragen of ze jou willen helpen om via Bachbloesems of een ander natuurlijk middel weer uit die roes te komen.
Hopelijk hoeft het niet zover te komen en kom jij er in je eentje uit.

Liefs en geniet toch maar Bewust van deze gevoelens want er komt een dag waarop je het gevoel krijgt dat je nooit meer verliefd kan worden, een dag waarop je zou wensen dat je zo'n intense verliefdheid nog eens opnieuw kon ervaren ;-)

Liefs en succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing