Hoe kan je je relatie met een hulpverlener ethisch houden?
Mijn therapeut mijn huisarts. Na enkele maanden eindig ik in een vriendschap. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik minder leuk gevonden word zodat de relatie arts patiënt blijft.
Toegevoegd na 19 uur:
Gezien het feit dat mijn vraagstelling niet juist overkomt zal ik het toelichten.
Het gaat om 2 vrouwen dus 2 artsen. Die ik beide buiten werktijden zie. Omdat ik word uitgenodigd voor koffie ect.
Dus lijd niet aan borderline illusies. Maar bedankt voor alle diagnoses.
Dat jullie elkaar mogen en begrijpen? Hier is niks mis mee.
Wilt hij buiten het 'werk' contact hebben met jouw? , dat hoort niet en dat moet je gewoon eerlijk tegen diegene zeggen. Ik kom hier voor hulp/advies en niet om vrienden te maken.
Ik zou me maar zo snel mogelijk door een andere 'therapeut' laten behandelen. Sterkte.
wat is er mis met een vriendschappelijke relatie met je therapeut of huisarts, zolang het daar bij blijft?
en daarom moeten ze je minder leuk vinden? nog ff en het drinken van een bakje koffie is flirten. als jij dit niet wil en buiten de afspraken voor hulpverlening niet op een uitnodiging ingaan, of dit niet interpreteert als: 'ik ben leuk dus mensen willen een vriendschap met mijn opbouwen' is er helemaal niets aan het handje. en daarbij: vrienden kunnen elkaar alles vragen. vraag ze bv waarom ze vrienden met je willen zijn en wat er zo leuk is aan je. misschien krijg je wel een verhelderend antwoord wat duidelijkheid kan geven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.