Angst in het contact leggen met meisjes, hoe kom ik hier van af?
Beste Goeievraag,
Ik ben in het verleden gepest (ong. 5/6 jaar geleden) en hiermee zit ik heden nogsteeds mee te worstelen.
Dit is vooral een oorzaak voor mijn verlegenheid, onzekerheid en weinig zelfvertrouwen - tenminste, dat denk ik.
Ik ben zeer angstig geworden, maar ook erg negatief.
Negatief over alles, voornamelijk m'n uiterlijk/mezelf.
Contact met andere jongens is ook nog vaak lastig voor me, maar met meisjes nog heel wat erger.
Ik zou heel graag contacten willen leggen met meisjes, ook al zijn er in mijn 'kring' (school, straat etc.) niet bepaald veel.
Het enige probleem dat hierbij schuilt, is mijn angst.
Ik vind het contact leggen met meisjes erg moeilijk, moet vaak lachen als antwoord (omdat ik niets anders weet/durf te zeggen) en vertel zelf amper wat of niets, alleen als me wat gevraagd word.
Wanneer ik in contact raak met een meisje (wat zelden gebeurd, meestal word ik alleen uitgelachen, aldus dat denk ik) begin ik aardig te zweten en word ik erg zenuwachtig.
Ik zelf denk dat ik nooit iemand heb leuk gevonden of verliefd ben geweest, al beweert een vriend/kameraad (waarmee ik hier goed over kan praten) dat dit wel degelijk in mijn leven is moet zijn gebeurd.
P.s: Dat ik dit zo makkelijk nu typ, is omdat het praten via computer uiteraard veel makkelijker afgaat dan face-to-face.
Toch blijft het contact met meisjes, dan nogsteeds erg lastig.
Hoe kan ik leren contact te leggen, minder bang te zijn en meer durven in plaats van denken?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.