Ik heb het Syndroom van Asperger en vint een aantal sociale situaties erg lastig in te schatten. Wanneer ben je nou aan het flirten?
En wat zijn tekens dat iemand je leuk vind, ik kan dit soort dingen totaal niet inschatten en dat is lastig en zorgt voor vervelende situaties.
Toegevoegd na 2 minuten:
Superspellingsfout: Vind*
Iedereen krijgt vroeg of laat met een zelfde soort 'stoornis' van eender welke aard te maken dus ook jij bent perfect normaal tussen al die abnormalen ;-) Doe zoals ik een maak van "Bewust Glimlachend Observeren" jouw favoriete bezigheid.
Geloof me, je bespaart jezelf een heel pak energievretende stress en je leert al die paniek-hokjes-syndromen ook bij anderen sneller herkennen en relativeren. Let wel, ik onderschat jouw situatie niet hé.
Ik neem ook geen loopje met jou of jouw situatie.
De ervaring leert mij steeds opnieuw dat een 'ongewenst' fenomeen het snelst verdwijnt of neutraliseert als je er met de nodige dosis humor over praat.
Want humor helpt om over heel de levenslijn te relativeren. Laat je dus niet eenzijdig in een hokje duwen en boor maar eens een aantal van jouw ongebruikte talenten aan.
Hoe minder aandacht we aan een 'ongewenst' fenomeen besteedt hoe sneller het naar de achtergrond verdwijnt. Je hoeft het echt niet van me aan te nemen maar zo ben ik zelf toch wel over een aantal paniek-hokjes-syndromen heen gegroeid.
En dat allemaal door Bewuster met de Glimlach te gaan Observeren ;-) Succes ermee!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.