iedereen is toch gelijk, zowel mannen als vrouwen?
waarom is het dan zo dan als een man bij een echtscheiding ook de kinderen wil, ( bijvoorbeel half om half) moet hij toesteming hebben van de moeder van de kinderen, maar niet andersom. dus een vrouw heeft het recht op de kinderen >?
en ook de man moet dan allementatie betalen, ( geen idee hoe ik het moet schrijven :S) oftewel geld geven aan de moeder om de kinderen op de zelfde condietie te kunne opvoede als toen die vader er was, dus als ze normaal een X bedrag aan geld uitgaven moet dat zelfde bedrag ook na de echtschijding kunnen worde uitgegeven.
Maar als de man dan ergens anders woont, moet van zijn inkomen vaste kosten betalen+allementatie+ nodige koste ( als eten enzo), terwijl de vrou met de kinderen dan allementatie krijgt kinderbijslag huurbijslag, en uitkering, mis ik iets of is dit niet gelijk >?
Toegevoegd na 3 minuten:
en dan nog 1 vraag, het is tog illegaal als je met rechter enzo heb afgesproke hoe een kind onder de 12 ( want bove de 12 mag zelf weten waar het zit) in de vakantie verdeeld word zegmaar, dat de een zegt van ik hou het de hele vakantie
>?
zo ja wat kan de vader hier aan doen
het is een lange vraag HOOPELIJK heeft iemand een goed antwoord, een kennis zit er nogal mee
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.